3.2

Fugitive Pieces

Jakob är en ung, judisk polsk pojke som överlever när hans familj mördas under andra världskriget. Han blir hittad och räddad av den grekiske arkeologen Athos som tar med Jakob hem till Grekland och uppfostrar honom som sin egen son.

Originaltitel Fugitive Pieces
Alternativ titel Syntrimmia psyhis
Regissör Jeremy Podeswa
Manus Jeremy Podeswa
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Stephen Dillane, Rade Serbedzija, Rosamund Pike, Ayelet Zurer, Robbie Kay, Ed Stoppard, Rachelle Lefevre, Nina Dobrev, Themis Bazaka, Diego Matamoros, Sarah Orenstein, Larissa Laskin, Giorgos Karamihos, Danai Skiadi, Memos Begnis, Marcia Bennett

-Daulig-
2012-01-06
Avslutade boken för någon dag sedan. Blev mer att man blev intresserad hur de skulle tolka allt det poetiska som boken är smockfylld av. Grymt sentimental, men jag är ändå lite besviken.
Grillo
2011-09-12
Mysig men eftersom den är så uppdelad hinner den aldrig riktigt gripa fast. Ändå helt klart en bra film. Klarar inte bechdeltestet.
riverpoet
2010-01-03
Helt klart en mycket fin film men berör långt ifrån så mycket som jag trodde. Långt ifrån den rekommenderade 5:an.
sacredsoul
2008-04-08
Riktigt bra film - undrar om den ens kommer till Sverige?? Riktigt bra skådespelarensemble, Rade Serbedzija vann bästa manliga huvudroll i Rom Film Festival 2007 (jag satt i juryn - och röstade på honom!). Stark film som berör, särskilt någon med krigsbakgrund själv.