2.9

Frossa

Ett ensligt beläget lägenhetskomplex drabbas av en genmanipulerad parasit som sprider sig själv genom sexuella kontakter.

Originaltitel Shivers
Alternativ titel Frissons, Orgy of the Blood Parasites, They Came from Within, The Parasite Murders
Regissör David Cronenberg
Manus David Cronenberg
Genre Skräck, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Joe Silver, Barbara Steele, Paul Hampton, Lynn Lowry, Allan Kolman, Susan Petrie, Ronald Mlodzik

ItalyErik
2021-03-16
Bisarr, blodig och spännande debut. Tät!
myslas
2020-01-25
Bra för att vara så lågbudget men kan inte riktigt jämföras med de väldigt bra filmerna Cronenberg gjorde senare.
stgurgel
2019-01-15
Bra body horror-handling men lite torr. Och även lite fånig
haajen
2014-10-03
Utan tvekan ett förstlingsverk men ett väl genomfört sådant och mot slutet tycker jag att det blir genuint obehagligt. Har sina brister men som helhet är det fascinerande att se Cronenbergs teman redan så tydligt manifesta.
Punkliv
2014-08-08
Rekommenderad trea. Svag tvåa.
dudson
2013-09-08
Var det här ett skämt eller(?) uselt även med 70-tals mått mätt! känns som ett film projekt som ett gäng 15åringar har trixat ihop,
AlbinWesley
2013-04-26
Den pendlar verkligen mellan tvåa och i sina bästa stunder fyra. I slutändan gillar jag inte riktigt slutet, varför inte trean heller är den starkaste. Men bra film, stundtals briljant.
andrabullar
2013-02-07
För att vara David Cronenbergs första "riktiga" film är den bra. Det är annat än den vanliga splatterfilmen som dom flesta brukar göra några av innan deras karriär börjar. Man ser också att det är hyfsat låg budget men det lyckas se bra ut ändå.
Berniey
2013-01-29
Bra är den inte men inte direkt dålig heller mera småskoj än skrämmande!
santiago
2013-01-13
Väldigt knepig film men ändå intressant.