2.9

Frontera

Livet förändras för alltid när en före detta sheriffs fru dödas medan hon rider på deras ranch-egendom.

Originaltitel Frontera
Regissör Michael Berry
Manus Michael Berry, Louis Moulinet
Genre Drama, Western, 2010-tal
Skådespelare Eva Longoria, Michael Peña, Ed Harris, Amy Madigan, Michelle Rios, Michael Ray Escamilla, Seth Adkins, Aden Young, Daniel Zacapa, Tenaya Torres, Evan Adrian, Lorél Medina, Tony Ford, Mia Stallard, Marilyn Rising, Julio Cedillo

2017-12-12
Bra story och bra skådespelare. Filmen är ganska underhållande och blir lite spännande emellanåt. Dock är tempot en aning ojämnt och slutet kunde ha varit bättre. Stark 3:a.
Murvel48
2017-10-13
Ett lågmält drama utan meningslösa Hollywood-komplikationer.

2015-03-04
Bra drama om mexikaner som tar sig över gränsen till Amerika. En film i lågt tempo, bra skådespel och som känns nyanserad i sin skildring. 6/10
erosagape
2015-01-17
Alltså filmer som får mina ögon att tåras är säkert hur sentimentala som helst men för mig duger de gott. Som denna. Spännande också men fokuseringen på män gör att det bara blir 4:a.
Hanness
2014-11-16
Helt OK.
kervisch
2014-08-27
3 av 5 godkänd
jonbo
2014-08-13
Kompetent genomförd men seg och tråkig mellan varven, och tillför inte så mycket nytt.