2.1

Free Money

Sven är fängelsechef, och styr med järnhand både på jobbet och över sin familj. När hans tvillingdöttrar lurar honom att de är gravida tvingar han deras korkade pojkvänner Bud och Larry att gifta sig med dem. Väl i hans våld får de utföra hans minsta önskan och för att ta sig ur detta slavförhållande kommer de på en plan att råna en tågtransport med pengar.

Originaltitel Free Money
Regissör Yves Simoneau
Manus Joseph Brutsman, Tony Peck
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Marlon Brando, Charlie Sheen, Thomas Haden Church, Donald Sutherland, Mira Sorvino, Martin Sheen, David Arquette, Jean Pierre Bergeron, Rémy Girard, Roc LaFortune, Roy Dupuis, Christin Watson, Holly Watson, James Hyndman, Frank Fontaine, Tom Rack, Pierrette Robitaille

NoWireHangers
2009-02-23
Tämligen misslyckad komedi med imponerande rollista. Tråkigt dock att Martin Sheen bara är med i en enda scen och har ett fåtal repliker. Detsamma gäller David Arquette, inte för att det är någon större förlust.
jonbo
2008-10-19
Var väl inte så dålig som jag hade fått intryck av.
PatriqBateman
2008-09-17
Marlon Brando gör en grymt rolig roll som den stenhårde, bibeltrogne fängelsedirektören från Sverige. Egentligen en ganska löjlig film, men den innehåller en hel del roliga och intressanta karaktärer, vilket gör den sevärd.
Bomkia
2007-07-29
Sjuk rulle, men stundtals underhållande. Däremot vet jag inte hur fan de lyckades få med alla de här skådisarna till nåt sånt här manus. 2a.
tjobi
2006-06-03
Troligen sliten ur röven på Yves Simoneau. Så skit är den.

2006-02-08
riktigt riktigt tragiskt att se brando i den här filmen.. den som kom på idén att casta honom, en man som va körd, till den här filmen var elak, mkt elak =)
erecxx
2006-01-28
att ens brando gick med på sån här skit... detta och dr moreau (lr va den heter) är ruggigt dåligt!!
paycheck
2004-12-24
Dålig.
hasseh
2004-12-02
Skräp
sille
2004-11-06
haha vem fan ser denna film 7 ggr? :D Bisarr men jag fick tycker endå Brando har lite att ge! Gör sin roll som svensken bra :)