Frances Tuesday

Frances West, en aktad revisor med glamoröst sällskapsliv i London, tar det svåra och farliga steget att avslöja och överge sin fästman Lucas när hon upptäcker hans kriminella förbindelser. Med Lucas i fängelse tvingas Frances genomgå ett komplicerat vittnesskyddsprogram - hon får iscensätta sin egen död, operera om ansiktet och byta hårfärg. Hon blir Frances Tuesday, flyttar till Stockholm och förbjuds att någonsin träffa familj och vänner igen. Det allra värsta är att hon tvingas lämna ifrån sig sin och Lucas lilla dotter. När Lucas släpps ut från fängelset så kidnappar han dottern och Frances fruktar för hennes liv. Trots förbud, och i skydd av sitt nya ansikte, beslutar Frances att resa hem till England och infiltrera Lucas inre cirkel.

Originaltitel Frances Tuesday
Regissör Jon Sen
Manus Nick Collins
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Tamzin Outhwaite, Douglas Henshall, Lennie James, Annabelle Apsion, Fraser Ayres, Tim Bentinck, Lucy Brown

chjejen
2007-11-24
När man läser om filmen, så verkar den spännande. Men jag gillade den inte. Har för mig att det var en massa luckor och att den inte var direkt spännande.
Ibanez
2007-01-01
Och att hon körde saab :] Tänkte först ge en trea, men gick efter känsla. Kommer ha glömt denna film ganska snart
kraxel
2007-01-01
Film med luckor och som det dessutom känns som man har sett några gånger förut fast i olika tappningar... Roligt att hon bodde i Stockholm dock.
Eaa
Helt okej tidsfördriv
skoob
2007-01-01
bytte hon inte namn till jessica? tror inte de säger frances tuesday en enda gång i filmen O.o förövrigt är filmen lagom ointressant.
catbus
180 min?
SaddleCreek
Skitmanus. Skitcasting.
Vladmir
2007-01-01
Alltid lika kul att se helgrå filmer :), även om dom är dåliga som i detta fallet. Tyckte det fanns flera luckor i handlingen och karaktärerna är ju inte direkt lysande heller.
Ibanez
2007-01-01
Den hade inte fått nåt betyg när jag kollade igår heh
Johey
2007-01-01
En film från 2004 som inte har fått någon kommentar och endast ett betyg? Undrar hur det kommer förändras ikväll när den går på SVT. :)