2.5

Framtidsfabriken

John Elias är en begåvad ung man som lyckas uppfinna en mjukvara som förväntas revolutionera hela IT-branschen. Brist på kapital hindrar honom från att förverkliga sina storslagna visioner. Vändpunkten kommer i form av den excentriske finansiären Tom...

Originaltitel Purpose
Alternativ titel Purpo$e, Digital Dreams
Regissör Alan Ari Lazar
Manus Ronnie Apteker, Saki Missaikos, Alan Ari Lazar, Thomas W Roush
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare John Light, Jeffrey Donovan, Peter Coyote, Megan Dodds, Hal Holbrook, Paul Reiser, Mia Farrow, Archie Kao, Concetta Tomei

2015-08-28
Hela it-grejen är ju tyvärr föråldrad så ur den vinkeln blir filmen 2015 dammigare än den antagligen förtjänar. Annars helt okej story som puttrar fram och aldrig riktigt blir ointressant.
Christofer
2010-12-26
Lite cheezy mot slutet, annars godkänt. Själva idén var okej faktiskt, även om det hela andades B-produktion.

2007-01-09
Alan Ari Lazar ligger bakom denna film, du frågar dig säker, "Å vem fan är det då?", med all rätt. Det här är nämligen hans första film som regissör. Han har dessutom skrivit manus och därtill producerat filmen. I rollerna syns inget välkänt ansikte men ändå är skådespeleriet riktigt bra och filmen i sig är förvånansvärt bra faktiskt. Jag ska väl inte gå under stolen med att jag är intresserad i ämnet om IT och dess utveckling, men jag tror nog att man även utan ett sådant intresse kan uppskatta denna film som visar både de ljusa och mörka sidorna i dagens IT-värld. Filmen har fått bra kritik från tittarna i Amerika. Handlingen är rätt tunn fram till slutet då den tar nya krafter och är i stort sett bra.
Teolinda
2004-09-07
Skumt. På min DVD är den svenska titeln Digital Dreams... Hmmm. Jag har inte sett den för övrigt