2.3

Borta bäst, hemma värst

Paret Brad och Kate träffas på en bar på självaste julafton. De har båda tagit sin tillflykt dit för att slippa besvärliga familjesammankomster. De blir kära och inser att deras lycka ligger i att försätta undvika sina dysfunktionella familjer, varje år hittar de på än värre lögner för att slippa fira jul med sina familjer. Denna jul är planen att fly till Fiji, men flygplatsen stängs ned och alla flyg blir inställda. Paret tvingas tacka ja till en familjemiddag hos Kates mamma. Det ena leder till det andra och innan de vet ordet av har paret lovat att fira jul med samtliga av sina fyra frånskilda föräldrar.

Originaltitel Four Christmases
Alternativ titel Anywhere but Home
Regissör Seth Gordon
Manus Matt Allen, Caleb Wilson, Jon Lucas, Scott Moore
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Vince Vaughn, Robert Duvall, Sissy Spacek, Mary Steenburgen, Kristin Chenoweth, Jon Favreau, Tim McGraw, Dwight Yoakam, Jon Voight, Katy Mixon, Steve Wiebe, Patrick Van Horn, Colleen Camp, Zak Boggan, Skyler Gisondo, True Bella Pinci

kervisch
2013-12-23
2 av 5. Funkar att se.
Gigi1943
2013-12-20
Ojojoj vilken dynga.
PeterTheW
2013-12-16
Kul biroller här o där men annars intet nytt.
yplantin
2013-12-15
Jag älskar julfilmer, vilket betyder att jag inte har så stora krav! Men, den här filmen var verkligen helt urusel. Ingen känsla, ingen trovärdighet och dåliga skådespelarinsatser.
AlbinWesley
2013-12-14
Hade den haft en god julkänsla hade tvåan gått an, nu är det bara rätt kasst. Det är för övrigt även sorgligt med filmer som denna, där gamla favoritskådisar på äldre dar ställer upp i vilken smörja som helst.
ami86
2013-05-28
Småkul bagatell.
Redwood
2012-12-27
En rolig och sanningsenlig (fast på Hollywood-vis) berättelse om hur julen verkligen kan te sig för en del familjer. Witherspoon är verkligen en fena på komedi, hon spelar röven av Vaughn och alla andra,
BROBJO
2012-12-26
lite kul ibland men otroligt förutsägbar, kan ju vara bra med sådan här filmer, men här var det bara kasst!
Robodan
2012-12-21
Sista scenen var kul
snyltare
2012-12-09
Alla skriker och är jobbiga och inte är det kul heller.