Four Brothers

När deras adoptivmamma blir nedskjuten under ett rån i en matvaruaffär återförenas hennes söner för att ta lagen i egna händer och hämnas. Trots polisens protester börjar de vända upp och ner på sitt gamla bostadsområde i Detroit i sitt sökande efter hjärnan bakom det brutala mordet. Under tiden inser de att de binds samman av band starkare än blod.

Originaltitel Four Brothers
Regissör John Singleton
Manus David Elliot (III), Paul Lovett
Genre Drama, Action, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Tyrese Gibson, André Benjamin, Garrett Hedlund, Terrence Howard, Josh Charles, Sofía Vergara, Fionnula Flanagan, Chiwetel Ejiofor, Taraji P Henson, Barry Shabaka Henley, Jernard Burks, Kenneth Welsh, Tony Nappo, Lyriq Bent, Shawn Singleton

Skapad 2019-10-25 av krufo
Four Brothers handlar om fosterbröderna Jack, Bobby, Angel och Jeremiah Mercer som samlas till sin fostermammas begravning. Hon blev skjuten vid ett rån i den lokala mataffären, men allting är fö...   Läs mer »

finkan
2020-08-08
Riktigt bra, gillar Mark Wahlberg
ToddDowney
2019-06-16
Gillade denna när jag var yngre. Men nu när jag såg om den, så nej nej nej nej. Riktigt dåligt.. Men actionscenerna räddar den från bottenbetyg.
Bear
2017-09-13
Länge sedan jag såg något som var så genomuselt.
vladi
2016-11-16
Horribelt.
Canaletes
2014-12-25
Fantastiskt efterblivet och IQ-befriad! En film som man inte tar på allvar. Trodde den var en seriös film inte någon korkad light-komedi, hatar när man ska blanda det med ett sånt här mordfall som ska vara berörande. Teamet som tog hand om soundtracket måste ha varit tondöva med den opassande musiken som spelades var tionde minut. Medioker näst intill skrattretande skådespel. Jag ger den en 2.a bara för att den funkar som underhållning men annars 1:a för det den är fullständigt korkat. 3.1/10.
2014-11-23
Jag har länge haft mina ögon på denna film men beroende på en dum orsak hade jag inte sett den, den dumma saken var att jag underskattade filmen innan jag hade sett den. Detta är en bra film som lyckas balansera mellan ett finstämmigt drama om fyra adoptivbröder som sörjer sin mördade mor och massor av action, spänning och underhållning.3+
Hogman
2014-08-02
Inte trovärdig, nästan töntigt när alla skall vara så hårda...hur den kan ha 6,9 på IMDB är obegripligt.
Supernaut
2014-07-06
En medioker tvåa med horribel sexism men räddas till en knapp trea av fackföreningsromantik.
dafreakish
2014-06-02
Helt okej kvällsunderhållning egentligen helt befriad från intelligens men som klarar sig på hög energi och en rolig cast. Hade kanske fått en svag trea om det inte vore för att sista halvtimmen är ultrabrutal och direkt usel.
ClintanTheKing
2014-02-09
Detta är vad jag kallar bra film. Action/drama med riktigt välgjorda realistiska fartscener och dessutom mycket spännande och smått obehaglig, samtidigt som den är lite sådär småmysig med kalla vintermiljöer i Detroit. Stabil cast med Mark Wahlberg i spetsen i en roll helt passande för honom. Det är sådana här rullar man vill se honom i! Chiwetel Ejiofor visar även att han kan spela skurk på ett trovärdigt och bra sätt. Four Brothers är i klass med "Shooter" i min bok, alltså riktigt bra.