2.9

Förrådd

FBI-agenten Cathy får i uppdrag att under täckmantel utreda ett brutalt mord. Hon tar anställning på en gård som drivs av den misstänkte.

Originaltitel Betrayed
Regissör Costa-Gavras
Manus Joe Eszterhas
Genre Drama, Action, Romantik, Thriller, 80-tal
Skådespelare Tom Berenger, John Heard, Debra Winger, Albert Hall, John Mahoney, David Clennon, Jeffrey DeMunn, Ted Levine, Betsy Blair, Robert Swan, Richard Libertini

Supernaut
2019-01-18
Kanske inte objektivt ett mästerverk, men gjorde starkt intryck på mig som barn. Övertygad anti-fascist sen dess!
Dele
2017-09-16
Det är svårt att presentera händelseutvecklingen trovärdigt i en sådan här story. Här görs det ok., men filmens egentliga värde ligger ju i det viktiga temat, som jag dock tycker hade kunnat förses med fler trådar för ökad koppling och validitet. I övrigt så är det hela också så pass välgjort att den rena spänningsaspekten även den fungerar.
2022-10-15
Som helhet är filmen faktiskt väldigt spännande och även ganska oförutsägbar.
dudson
2015-01-06
Tät och spännande thriller som inte tappar farten. Samt mycket kompetenta skådespelare.
sirkurt
2013-12-26
Obehaglig och fascinerande film, allt känns kanske inte helt trovärdigt men det är en levande film som inte känns konstruerad och Debra Winger gör en väldigt bra och intressant roll, en film jag gärna skulle se igen.
Screwface
2013-03-03
Stark film. Tom Berenger är grymt bra likaså Ted Levine som här äg riktigt otäck.
Mikka
2011-09-26
Den börjar lite segt men kommer snart igång och blir riktigt otäck. Intressant story, men spänningen håller inte riktigt ända till slutet. Stark trea till en sevärd film.
kanemura
2011-06-07
Bra film men ett totalt slöseri på den otroligt skicklige aktören Ted Levine.
Bomkia
2007-12-15
Ganska spännande om än väldigt överdriven thriller. Berenger är riktigt obehaglig och dom får till ett ganska bra slut. 3a.
MaraJade
2007-12-11
Bra film, dock kändes Debra Winger en aning genomskinlig i rollen som undercover agent och jag kan inte riktigt fatta att bara Wes (Ted Levine) blev misstänksam mot henne, i och för sig så var Tom Berenger karaktär Gary väldigt blåögd jämtemot henne. Men handlingen var bra och lite obehaglig, speciellt scenen med skjutövningar för barn.