Forever Fever

Singapore 1977. Den tjugoårige Hock är uttråkad och frustrerad. Han bor fortfarande hemma, har världens sämsta jobb på den lokala stormarknaden och vill inget annat än att bli lika cool som kung fu-stjärnan Bruce Lee och äga en motorcykel. Hock ser chansen när det är dags för Travolta-tävling på Galaxy Disco, med en grym 150-kubikare som högsta vinst. Forever Fever är en färgsprakande hyllning till disco-eran då höftvickningarna regerade på dansgolven och är späckad med romantik, kung fu och glittriga basgångar.

Originaltitel Forever Fever
Alternativ titel That's the Way I Like It
Regissör Glen Goei
Manus Glen Goei
Genre Komedi, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Adrian Pang, Medaline Tan, Anna Belle Francis, Pierre Png, Steven Lim, Caleb Goh, Westley Wong, Alaric Tay, Dominic Pace, Pamela Oei

Maxter
2012-07-22
Väldigt charmig och underhållande och så var det rakt igenom vilket är ovanligt. =)
HerrArne
2007-12-07
Måbrafilm i discotakt med överaraskningar.
hannapunkt
2007-06-06
Fånig, men rolig.
Ryuujin
2005-02-27
Såg den på SFF 1998. Skön film men härlig genuin stämning.
Fuzzy
2004-06-14
Skum men bra. Det skumma ligget i snacket. Trodde inte att de skulle snacka engelska och det var nästan så jag aldrig vande mig vid att de gjorde det. Skönt lågbudget var den iaf. Fever istället för Saturday Night Fever. Som om de inte hade råd att köpa hela rättigheterna till filmtiteln hehe. Huvudkaraktären är tokskön och discoscenerna är grymma.
St_affan
2004-06-07
Mycket rolig discofilm. Huvudkaraktären är en riktigt skön snubbe.
Grillman
2004-03-22
hehe trevlig rulle =)
unclean1
2003-01-23
skön film
Östpackarn
2002-12-28
har inte mycket tilltro till den, men eftersom jag är discofreak så måste jag nog se den..
ko
2002-10-19
pratet är ju en av de roligaste grejjerna med filmen, om man inte hade text skulle man nästan inte förstå. Men den är så skön. Gjord i USA och Singapore.