2.9

Förälskad, förvirrad

Snart 30-årige Xavier drömmer om att någon ska våga ge ut hans första bok, men innan dess försörjer han sig genom att bl.a. skriva kärlekshistorier på beställning. Xavier drömmer också om att hitta "den rätta", men kan inte bestämma sig.

Originaltitel Les poupées russes
Alternativ titel The Russian Dolls
Regissör Cédric Klapisch
Manus Cédric Klapisch
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Romain Duris, Kelly Reilly, Audrey Tautou, Cécile De France, Kevin Bishop, Jevgenia Obraztsova, Irene Montalà, Gary Love, Lucy Gordon, Aïssa Maïga, Martine Demaret, Pierre Cassignard, Olivier Saladin, Pierre Gérald, Zinedine Soualem, Hélène Médigue

sawa
2017-08-03
Förvirrad, sa Bull. 30 minuter fick den, sedan stängde jag av.
yrkeschaufföre
2015-07-08
Xavier var ett riktigt svin, handlingen var svår att följa men i princip alla kvinnliga karaktärer var sympatiska och välspelade så en stark tvåa är den värd.
JimCarrey
2013-02-14
:| för att vara passionens folk är fransmännen ganska dåliga på romantiska komedier. Egentligen inte jättedålig men gillade framför allt inte huvudpersonen
cassiopeia
2009-05-25
Det finns mycket i det rent tekniska som talar till filmens fördel - klippet, berättarstrukturen... Däremot har jag svårt för själva berättelsen, eller snarare för huvudpersonens självförvållade problem. Mest vill man ruska om slyngeln...
Narnendil
2008-08-21
jag tyckte om hur den var filmad och klippt, tyckte om valet av skådisar, tycket om musiken, tyckte om att det bytte språk så ofta, men ibland var den alldeles för rörig och det var inte alltid den berörde..
rebelscum
2008-08-15
Till och från bra skådespelarinsatser, men den är ganska töntig och tramsig. Vem fan bryr sig om hans beslutsångest?
NEJDÅ
2008-08-08
känns inte fullständig känns rörig vill för mycket ror inte i hamn
rockcat666
2008-07-20
Salut!En vis kvinna jag känner brukar säga att Frankrike är värdelöst, jag håller med till fullo. En dag ska jag lära mig detta sällskapsålslösa språk för att kunna förmedla detta budska till dem. Filmen överraskade dock - snyggt foto. Antagligen inte särskilt omtyckt då den visar alla våra demoner.
chanter
2008-05-27
Den här filmen gav mig inget. Roade inte, och kändes bara fel.
ms_lynch
2008-05-06
jaja. lesbianen är ju snygg iaf