3.3

For The Bible Tells Me So

Dokumentär om hur religiösa grupper i USA använder sin tolkning av bibeln för att stigmatisera gaykulturen.

Originaltitel For The Bible Tells Me So
Regissör Daniel Karslake
Manus Daniel Karslake, Helen Mendoza
Genre Dokumentär, 2000-tal

Valarn
2015-12-03
Nyanserad och lite rolig. Bra människoskildringar, livsöden osv.
eliastheman
2014-09-29
Dis makes me wauna kiss Jesus!
jeremy_jones
2012-07-24
Känns nyanserad vilket alltid är fint. (4/6)
ami86
2011-10-24
Välgjord dokumentär som har gett mig en annan, kanske lite mer välvillig inställning till kristna. För även om den här dokumentären såklart har många homofobiska citat från just kristna, så har den också många betydligt fler inlägg från toleranta och godhjärtade kristna människor.
Ninjatroll
2010-12-14
Bra dokumentär. Klokt att avgränsa ett så här stort ämne till kristna familjer och deras hanterande av situationen. Väldigt rörande historier.
capitol
2010-05-17
De upprepade sig en del och sa de flesta saker två gånger. Men jag blev väldigt rörd av den styrka många familjer visade.
mars
2010-03-18
Jag blev väldigt rörd av alla de familjer som trotsade sin uppfostran, kultur och hela sin världsbild för att stötta sina barn.
Sopranos
2009-11-16
blandat kvalité, men ok
fredrikj83
2009-10-10
Sjukt budskap
ShenLong
2009-09-05
filmen var möjligen mer intressant än jesus camp, men filmen kändes ändå mer amerikansk och det kändes som att vi blev matade med vad vi skulle tycka.