2.5

För min heta ungdoms skull

Torben och Ingrid går i sista ring på läroverket. De har varit tillsammans i många år och vill gifta sig så fort de blir myndiga. Torbens välbärgade föräldrar är dock emot förbindelsen.

Originaltitel För min heta ungdoms skull
Regissör Arne Mattsson
Manus Majken Cullborg, Rune Lindström
Genre 50-tal, Romantik, Drama
Skådespelare Aino Taube, Maj-Britt Nilsson, Erik 'Bullen' Berglund, Georg Rydeberg, Naima Wifstrand, Nils Hallberg, Wiktor Andersson, Folke Sundquist

kennert
2009-05-31
Nja, var allt lite seg.
Lavinia
2009-05-25
fint foto, bra skådespelare och väldigt bra manus. trots att den kan kännas lite för senitmental och att det kan vara svårt att relatera till 50-talets sätt att uppföra sig så berörs jag.
PalRovhal
2008-01-19
Arne Mattssons filmer är ju alltid sevärda för sitt stilrena och skitsnygga utförande. Men intrigin i den här hade inte precis åldrats som ett gammalt vin...
ekmanälskaren
2008-01-15
Titeln är ett citat tagen ur en Karlfeldt-dikt så den är väldigt passande i sammanhanget. En mycket stark film med fantastiska skådespelarprestationer.
GeneralBussig
2008-01-13
Fan! Jobbmöte 13.30.
amam
2008-01-11
Vilken jävla titel alltså.
sofieL
2007-09-06
bra!
Jennyshima
2005-05-30
Jag råkade vara hemma, jag råkade vara lite trött och jag såg denna film. Den har tydligen gått som novell i Vecko-Revyn 1952. Det märktes. Den var inte helt kass