3.5

Food, Inc.

Dokumentär som utforskar livsmedelsindustrins produktionsled.

Originaltitel Food, Inc.
Regissör Robert Kenner
Manus Robert Kenner, Elise Pearlstein, Kim Roberts
Genre Dokumentär, 2000-tal

DonJonas
2017-10-29
Även jag trodde att jag inte skulle glömma denna film på år och dar men blev tvungen att se om den, var inte mycket jag kom ihåg. Trots att det är en dålig amerikanskproducerad dokumentär och gjord för den vanlige amerikanen, så är livsmedelsindustrin på tapeten även i Sverige. Rekommenderar Uppdrag granskning köttfärsskandalen, finns på Youtube. Till slut, varför skall man fylla ut den med så mycket skitsnack om evolution?
jskogh
2016-07-04
Kanske inte en välproducerad film men dess innehåll gör ändå att betyget blir betydligt högre än vad den kanske är värd!
Qhunden
2014-11-16
Viktigt ämne men tyvärr inte särskilt välproducerat. Blir snabbt långtråkigt och att produktionen är amerikansk är allt för tydligt. Det är bara så... dåligt.
ekback
2014-07-15
Girighet, korruption och sjukt rättssystem, har vi sett det förr? Ja, men det tål att upprepas! USA är inte ensamma om det heller. Dags att handla mer ekologiskt och närproducerat!
eliastheman
2014-05-19
behöver vi höra om den döda ungen sådär mycket? - we get it
Mortiis
2014-04-04
Bra dokumentär med ett väldigt viktigt budskap som många skulle behöva ta till sig i större utsträckning. Dock blir det lite väl smetigt och smörigt ibland, särskilt i kombination med valet av musik i många scener, och överlag är det utöver delarna om köttbranschen inte så knivskarpt som jag hade önskat för ett högre betyg.
Zebulonm
2013-12-21
Finns många vidriga storföretag. en bra dokumentär som tar upp hur dessa kan diktera sina egna villkor.....
pungsnigel
2013-12-13
Otroligt starka bilder i denna dokumentären. Något som alla som äter kött borde tvingas att se.
jaykaa
2013-08-11
Älskar verkligen denna dokumentär. Jag må inte efterfölja det till punkt och pricka att försöka tänka på vad man äter men jag ska försöka ännu hårdare efter att ha sett denna film. Sen som vanligt vill jag spy galla över den amerikanska regeringen. Jag förstår inte att det kan vara så där i det landet som ska vara störst, bäst och vackrast. Jag fattar inte att stora företag kommer undan med all den där skiten.
MERisen
2013-07-27
Fantastiskt viktig och innehållsrik, men som film är det förstås synd att den ska vara så monoton och amerikanskt ursäktande (alla måste alltid bevisa att de är "helt vanliga amerikaner" för att sedan vara trovärdiga).