2.3

Folkets tjänare 2

Tack vare en video som blev viral har läraren Vasylyj helt otippat valts till president i Ukraina. När Internationella Valutafonden sätter press på landet att göra vissa reformer för att få utökade lån så försöker presidenten Vasylyj övertyga det ukrainska parlamentet att gå med på kraven. Ukrainas tre mäktigaste kriminella oligarker gör dock allt för att stoppa reformerna och Vasylyj svarar med att på olika sätt försöka så split mellan oligarkerna.

Originaltitel Sluga naroda 2
Alternativ titel Servant of the People 2
Regissör Aleksey Kiryushchenko
Manus Aleksey Kiryushchenko
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Volodymyr Zelenskyj, Stanislav Boklan, Olha Zhukovtsova-Kyiashko, Evgeniy Koshevoy, Dmitriy Lalenkov, Vladimir Goryanskiy

karlmats
2022-06-19
Nu var jag inte så ambitiös så att jag såg den föregående serien men jag kände väl att det gick bra att hänga med i svängarna här ändå. Humor på språk man inte förstår brukar ju inte vara nån kioskvältare och så är fallet även här. Zelensky själv imponerar inte speciellt mycket heller tyvärr, kanske var det så att Putin såg det här och inbillade sig att det skulle bli en lätt match att ta över Ukraina? Kul som kuriosa men inget man vill se igen, tur att Zelensky leverar bättre som riktig president än som fejk-president. Sista brandtalet var ändå härligt att se, det gör väl att 2an blir stabil.
F-M-J
2022-04-08
Uppenbart viktig film som satt avtryck i historien och i sig själv väldigt historiskt. Alla tankar och böner är med Ukraina.