2.7

Flypaper

En man går in på en bank och blir fast mellan två pågående rån, samtidigt måste han skydda en av dem som han älskar.

Originaltitel Flypaper
Regissör Rob Minkoff
Manus Jon Lucas, Scott Moore
Genre Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Patrick Dempsey, Ashley Judd, Jeffrey Tambor, Mekhi Phifer, Pruitt Taylor Vince, Tim Blake Nelson, Curtis Armstrong, Octavia Spencer, Beau Brasso, Rob Huebel, John Ventimiglia, Monica Acosta, Kasey Emas, Adrian Martinez, Natalia Safran, Matt Ryan

2019-04-14
Genremässigt klädsamt spretig film. Heist-film och cluedo-mysterium förpackad som action-komedi där humorn pendlar mellan Tarantino och Lilla Jönssonligan, och där karaktärerna känns som hämtade ur olika filmer. Emellanåt sitter dialogen som en smäck för att i nästa scen vara överdriven och krystad. Charmig och underhållande film, om än inte överdrivet bra. Svag trea. (7+/15)
wasteoftime
2017-05-27
En del intressanta grepp, det får man ge den, men det är verkligen papperstunt, och väldigt genomskinligt. Men dess underhållande aspekter låter den ändå inte sjunka för djupt, vilket den kanske borde, med flertalet riktigt trista och stereotypa karaktärer, och alldeles för mycket publikfrieri. Det är verkligen inte min grej. 1,1 på SH-skalan.
Murvel48
2016-10-25
Pinsamt dåligt! Man vill begrava sig i den ställföreträdande skämskudden. En bunt B-skådisar gör C-film.
ulpe01
2016-01-31
Det här borde kanske egentligen få en tvåa i betyg, men det är tillräckligt underhållande för stunden för att nå upp till en trea för mig. Logiken håller väl inte riktigt ihop, men heist-filmer är min svaghet.
2015-05-18
Det är egentligen en väldigt typisk småtrevlig tvåa men det är vissa detaljer här och där som får mig att skratta och som jag tycker är tillräckligt egna för att behållningen av filmen är lite mer. Oerhört svag men mycket trevlig trea, även om den kanske egentligen är väl hafsigt och ytligt gjord.
2015-01-11
Jag måste erkänna att jag hade höga förhoppningar om denna film. Den har varit rätt osynligt men sakta men säkert smygit på mig och fångat mitt intresse. Rollistan är full av sköna skådespelare och en genreblandning mellan komedi och heist-film är alltid oemotståndligt. Jag tycker också filmen inledningsvis lever upp till mina förhoppningar men till slut blir det för fånigt, överdrivet och t.o.m. slarvigt gjort. Inledningens fina upplägg tas inte hand om under filmens andra halva. 2+
zahod
2014-06-10
Underskattad :)
Andreas_
2013-12-29
Herregud...måste även jänkarna och Hollywood ge sig på buskis nu oxå?? Det är så dåligt att man nästan gråter för att man kastat bort 90 minuter av sitt liv på ren och skär dynga...buskis humor som inte ens är bra, utan endast fånigt och barnsligt med en humorton för 5 åringar, eller buskis älskare. Nej inte ens en riktigt bra skådespelerska som Ashley Judd eller skådespelare som Tim Blake Nelson kan rädda detta sjunkande skepp, och Patrick Dempey har nog fått den fånigaste av dom mest fåniga karaktärer att spela. Inte ens det tappra försöket till att göra en smart historia fungerar här utan det är som att ta ett parti cluedo (spelet) och blanda med extremt fånig och barnslig humor med lite tråkig action, och det misslyckas totalt. Betyget blir endast en svag 1:a och min rekommendation är undvik och bespara er själv tiden till något roligare i livet.
ziferN
2013-11-20
Småkul och underhållande för stunden är den iallafall men slutet kändes dock riktigt väntat och filmen blir lite sämre mot slutet, men filmens tempo är det däremot inget fel på så därav landar betyget på en trea.
produr
2013-01-12
Tyckte det kändes lite för utdraget till slut