1.4

Winged Terror

Kayley Dante får en apa i present av sin far som tröst för att han missat hennes skolavslutning. Vad ingen kunnat ana är att apan nattetid förvandas till en blodtörstig demon.

Originaltitel Flying Monkeys
Regissör Robert Grasmere
Manus Silvero Gouris
Genre Skräck, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Electra Avellan, Christopher Matthew Cook, Mike Kimmel, Maika Monroe, Michael Papajohn, Dane Rhodes, Alvin Chon, Michelle DeVito, Tyler Forrest, David Kranig, Jaci LeJeune, Lee Nguyen, Brian Oerly, Sydney Trager, Jackie Tuttle

Robkiller
2020-06-17
SyFy. Den bevingade mördardemonapan anfaller. Skitfula effekter och risiga skådespelare som väntat.
amam
2016-07-06
Flygande apor, haha. Filmen i sig hade varit mycket bättre och mer underhållande om de hade skippat de otroligt dåliga CGI-effekterna. Filmen största (och enda egentliga) behållning är Maika Monroe i huvudrollen. Svag tvåa.
2015-12-22
Det är en b-film gjord för tv, så man kan knappast förvänta sig förstklassiga specialeffekter och skådisar. Jag tycker inte att den är störande dålig så att man bara vill stänga av, men lite tunn. Till skillnad mot en del andra filmer i genren finns det i alla fall ett begripligt manus med en tanke bakom. Det är inte precis svårt att hänga med. Lite familjefilmsaktig i sin uppbyggnad och skräcken känns mest gjord med glimten i ögat. Det är en ganska trivsam stämning och förekommer en del charmiga repliker. Som helhet inte bra men heller inte usel.