3.5

Flygarens hustru

En ung student tror att hans flickvän är otrogen. För att ta reda på varför bestämmer han sig för att spionera på hennes älskare. Under spionaget träffar han dock på en annan flicka.

Originaltitel La femme de l'aviateur
Alternativ titel The Aviator's Wife
Regissör Eric Rohmer
Manus Eric Rohmer
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Philippe Marlaud, Marie Rivière, Anne-Laure Meury, Mathieu Carrière, Philippe Caroit, Coralie Clément, María Luisa García, Fabrice Luchini
Filmnummer 19711

hsimpson
2020-10-23
Min första Rohmer, och detta var en riktigt trivsam upplevelse. En pratig och fransk slice of life, med mycket Paris. Ser fram emot att se mer av Rohmers filmografi!
KimEkberg
2010-12-16
någonting så extraordinärt som en film om människor. Den påminde mig om nyligen sedda Cold Weather på mer än ett sätt. En film med nyanserade karaktärer som man både kan känna igen sig i och avfärda på en och samma gång. ganska briljant egentligen, i all sin modesta enkelhet.
Tonti
2010-06-21
Oh, yes! Storyn är verkligen inget särskilt men den här filmen är gjord på exakt det sätt den borde vara gjord och är faktiskt rätt fantastisk på alla sätt och vis. Rohmers känsla för miljöer och hans sätt att berätta sina historier på gör att nästan vad som helst kan lyftas till himmelska höjder. Jag ser oerhört mycket fram emot resten av ordspråksfilmerna.
sirkurt
2010-02-28
Min första Rohmer och den var alldeles underbar! Smart, gripande och underhållande är nyckelorden i denna fina film. Scenen i parken är fantastisk!
goeran
2010-02-05
En fin Paris-skildring men själva storyn engagerar väl inte så särskilt mycket.
bauster
2009-08-24
Skådespelarna verkar ha instruerats att maniskt pilla sig i håret och ansiktet, i varenda scen. En bagatell, som utger sig för att vara nåt annat.