1.9

Fly Me to the Moon

Filmen handlar om tre unga flugor som liftar till rymden med rymdraketen Apollo 11. Året är 1969 och amerikaner över hela landet surrar om den första bemannade månlandningen. Inte ens insekterna är immuna mot den uppståndelse som råder.

Originaltitel Fly Me to the Moon
Regissör Ben Stassen
Manus Domonic Paris
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Tim Curry (röst), Robert Patrick (röst), Kelly Ripa (röst), Trevor Gagnon (röst), Philip Bolden (röst), Nicollette Sheridan (röst), Ed Begley Jr (röst), David Gore (röst), Christopher Lloyd (röst), Adrienne Barbeau (röst), Sandy Simpson (röst)

Anakin_84
2010-11-30
den här var verkligen inte bra. and what's up with all the fainting all the time? extremt svag tvåa, och då är jag ändå generös.
smekaren
2010-05-11
Men vad alla animerade människorna hade exakt samma ansiktsdrag. Alla gubbar i kontrollrummet och de tre i rymdskeppet, var man i samma rum så var man automatiskt tvilling liksom.
smekaren
2010-05-11
såg den i 3d imax. Men den varianten var typ 30 min. Den var ganska bra i den versionen. Verkar vara för lång i originalformat för de flesta här.
Scooterpie
2010-03-11
alla vet väl att ryssar har glödande ögon, huggtänder och är allmänt brutala?
cadja
2008-10-25
Ok, filmen är ju helt klart riktad till småbarn. Och det förklarar varför den är sååååå lååååångsaaaaaaam. Det är då man lär sig att man kan somna med 3D-glasögonen på också... F ö ser flugorna ut som Crazy Frog!