3.2

Flottan dansar

Flottisterna har lagt till med sitt fartyg i San Francisco. Matrosen Bake tänker söka upp sin gamla danspartner Sherry. Hon jobbar på ett uteställe dit en mängd av flottisterna beger sig. Bland dessa finns Bakes kompis, Bilge, som under kvällen bekantar sig med Sherrys syster, Connie.

Originaltitel Follow the Fleet
Regissör Mark Sandrich
Manus Allan Scott, Dwight Taylor
Genre 30-tal, Komedi, Musikal, Romantik
Skådespelare Fred Astaire, Ginger Rogers, Randolph Scott, Harriet Hilliard, Astrid Allwyn, Betty Grable, Harry Beresford, Russell Hicks, Brooks Benedict, Ray Mayer, Lucille Ball

ulpe01
2017-05-16
När någon säger "You look too smart" till en annan kvinna innan 15 minuters-strecket får man påminna sig om att det var 80 år sedan. Eller? Dansnumren uppväger väl lite grann bristerna i övrigt, så en trea blir det.
Tonti
2014-06-16
Regissören märkte visst också att filmen är lite väl utdragen för slutet kommer till slut väldigt plötsligt. Ganska ojämn, mycket tack vare att bikaraktärerna får ta lite för stor plats. I numret med den misslyckade repetitionen är ginger riktigt rolig och den påkostade slutdansen är mycket vacker. Så det finns helt klart höjdpunkter.
JimCarrey
2013-02-14
Bjuder på en del bra dansscener och är lite mysig men rekommenderad 5:a?
nuitblanche
2012-12-26
Msbluejeans
2009-09-10
Bra, underhållande film. Folk som dansar och sjunger är alltid trevligt.
TobiasRydén
2009-07-27
Stark trea; hade några riktigt härliga scener, men direkt oförutsägbar är den ju inte. Hade apan medverkat mer än den gjorde hade filmen lätt kunnat bli en fyra. Och då syftar jag inte på Fred Astaire, utan den riktiga apan...
origC-J
2009-03-22
Ganska svag Astaire/Rogers-film. Håller med om att det finns två riktigt bra scener: Astaires stepp med matroserna på fartyget och naturligtvis slutnumret, men annars är den inte så upphetsande trots en del klassiska melodier av Irving Berlin.
patrik81
2009-03-19
En trevlig film men finns bättre filmer med Fred och Ginger
AnytimeAnnie
2007-08-06
Underbar Fred & Ginger film, en av deras bästa.
Unleashed747
2006-10-01
Helcharmig musikalkomedi med många härliga dansnummer. Astaire och Scott är bra som flottisterna som uppvaktar de två systrarna Martin. Slutdansen är läcker, men Rogers audition är nog ändå bäst, tätt följd av Astaires stepp på fartyget.