2.5

Floden

Om småjordbrukarnas många problem i det moderna USA. Vi får följa huvudpersonernas dramatiska kamp för att kunna leva ett drägligt liv.

Originaltitel The River
Regissör Mark Rydell
Manus Robert Dillon, Julian Barry
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Scott Glenn, Mel Gibson, Sissy Spacek, Shane Bailey, Becky Jo Lynch, James Tolkan

sirkurt
2012-08-12
Ett helt okej drama som faktiskt var bättre än jag trodde men lite väl utdraget och segt ibland och inget jag någonsin skulle vilja se igen.
Johjt
2011-09-09
Jag hatar Sissy Spacek..
jonbo
2009-07-08
Finns inte så mycket att klaga på men inte heller mycket att jubla över. Stabil.

2007-01-14
Ett äldre drama med Mel Gibson i ena huvudrollen. Inte så dålig som jag hade förväntat mig men samtidigt ingen toppenfilm. En historia som delvis berör om människor som tror på det de gör. Sevärd om inte annat.
oliver_twistor
2006-01-13
De sista 10-15 minuterna förstör stämningen lite grann, men det är ändå en superb film.
ray
2005-05-03
En trevlig, finstämd och harmlös liten film. Ganska tunn historia som dock byggs upp av utmärkta skådespelarinsatser, i synnerhet av den alltid lika brillianta Sissy Spacek.
PhakE
2003-06-18
Work of William?
Sakura
2003-06-02
Filmen är inte dålig men heller inte bra