3.4

Flipped

Två åttondeklassare börjar fatta tycke för varandra, trots att de är varandras totala motsats. Filmen är baserad på Wendelin Van Draanens bok "Flipped".

Originaltitel Flipped
Regissör Rob Reiner
Manus Rob Reiner, Andrew Scheinman
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Madeline Carroll, Rebecca De Mornay, Anthony Edwards, John Mahoney, Penelope Ann Miller, Aidan Quinn, Kevin Weisman, Callan McAuliffe, Israel Broussard, Cody Horn, Michael Bolten, Shane Harper, Stefanie Scott, Morgan Lily, Ryan Ketzner, Ashley Taylor (VI)

Sheepy
2022-10-24
Söt nostalgitripp, givetvis med en traditionsenlig berättarröst. Jag vet att jag blir fullständigt manipulerad av vemodigheten… och filmen är löjligt förutsägbar men samtidigt extremt charmig på ett gammaldags sätt.
hsimpson
2019-07-21
Fyran är ganska svag, men det är dags att vara lite generös, och Reiner gör ett riktigt fint jobb med denna förutsägbara och sockersöta film.
2019-03-09
Otrolig fånig film... URK!!!
2018-06-24
Bitvis jättefin och charmig och har massor med bra poänger men för det mesta känns den lite sådär typiskt glättigt nostalgi-romantisk på ett sätt som inte tilltalar mig. Ganska stark tvåa!
AngelsDiary
2018-04-18
Älskade den.
Körsbär
2017-01-08
Denna film finns det många tankar kring, så många lösa trådar om olika karaktärer som hade varit mycket spännande anser jag. Bryce far som ett exempel, hans roll känns väldigt simpel. De är en karaktär jag gärna skulle ha sett större del av. Hade även hoppats på att filmen skulle växa ifrån skoltiden, men där växte den tyvärr fast. Tror filmen hade blivit bättre med en fortsättning längre fram. Jag tycker det håller filmen tillbaka. Så jag ger filmen en vardaglig trea
Lurvtuss
2016-05-27
Mysig, gullig och lättsam! Precis vad jag behövde denna fredagkväll!
jennyvoong
2015-08-01
Väldigt mysig feelgood-film!
2015-07-07
Lite småfånig men också gullig, en sådan film som liksom kryper in i hjärtat. Bra grepp att visa skeendena från två håll, ofta är det så att det uppfattas olika. En film att må bra med, men sedan kanske den inte finns med så länge.
2015-07-05
Till en början kändes det här lite småfånigt, men med tiden lyckades den vinna över mig alltmer på ren charm och trevlighet. Att man har valt att använda sig av två berättare är intressant, och jag tycker att det får önskad effekt, men samtidigt betyder det att väldigt mycket av skeendet skildras genom berättarröst, och det är jag mindre förtjust i. Det blir helt enkelt lite för konstlat. Sidokaraktärerna är dessutom lite för grovhuggna överlag, men jag bryr mig iaf om huvudkaraktärerna, och det är väl ändå det viktigaste. Svag trea