2.6

Flickorna i Småland

En man söker jobb på ett småländskt jordbruk, främst för att han hört att flickorna i Småland ska vara något alldeles extra. Denna karlakarl sätter sedan flickornas hjärtan i brand, oavsett om det gäller pigor eller kvinnliga markägare.

Originaltitel Flickorna i Småland
Alternativ titel The Girls in Smaland
Regissör Schamyl Bauman
Manus Ragnar Arvedson, Rune Waldekranz, Schamyl Bauman, Karl Gunnarson
Genre Drama, 40-tal
Skådespelare Sickan Carlsson, Artur Rolén, Sigge Fürst, John Elfström, Nils Hallberg, Åke Grönberg, Carl Reinholdz, Douglas Håge, Carin Swensson, Rut Holm, Ruth Kasdan, Ingrid Östergren, Ninni Löfberg, Olga Appellöf, Kolbjörn Knudsen, Gösta Prüzelius

dileva
2015-03-25
rasistisk SD-propaganda om de goa flickorna i småland och tattartjuvar som förstör och förför. Lägg sedan till en våldtäktsbenägen tjockis som alla blir flickor blir kära i, och som alla män får stryk av. Jag brukar älska Sickans filmer, men detta var rent vidrigt.
PinguDreams
2012-05-01
Nej tack... Egentligen bra skådisar som fått ett riktigt värdelöst manus och hela historien med tattarflickan är som sagts förlegat dokument över den tiden på vissa håll. Trodde åtminstone man skulle få se något slut på hennes betydligt intressantare historia. Kort sagt har inte sevärd. och
TobiasRydén
2009-09-12
Värdelöst manus och överlag en enfaldig film. Scenen där Karlman kommer till Tattar-Emmas stuga för första gången är pinsamt dålig. Kasdan spelade inget vidare, men vacker var hon.
sofieL
2008-11-01
filmen är mycket bra. rolig och glad.