Fletch

Utklädd till lodis erbjuds journalisten Fletch en stor summa pengar av en affärsman som vill bli mördad. Fletch kan naturligtvis inte låta bli att gräva i mysteriet kring mannen och han gör det i diverse underliga skepnader.

Originaltitel Fletch
Regissör Michael Ritchie
Manus Andrew Bergman
Genre Komedi, Kriminalare, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Geena Davis, Tim Matheson, Joe Don Baker, Chevy Chase, George Wendt, M Emmet Walsh, Dana Wheeler-Nicholson, Richard Libertini, Kenneth Mars

Skapad 0000-00-00 av IrwinFletcher
Chevy Chase är Irwin M. Fletcher, eller Fletch, som alla kallar honom. Han arbetar som grävande journalist, verksam i Los Angeles, och ska skriva om droghandeln på stranden. Han jobbar undercover u...   Läs mer »

2022-10-11
Raymond Chandler-thriller, fast med Chevy Chase? Låter ju kul och det är det också. Storyn håller rätt bra ihop som tyngd och seriositet, sedan är det bara upp till Chases munläder. Gillar absolut! Härlig 80-talare.
Starkbröl
2022-06-26
Från den tiden då Chevy Chase faktiskt var ganska rolig, det var antagligen knarket. En ung Geena Davis har inte så många repliker men desto mer star quality. Lite långsam och känns lång men puttrar på i lagom takt.
fridenpaden
2019-03-12
En del sköna synthar men det är väl det enda.
2017-12-03
Tok virrig komedi från det härliga 80talet. Med senvandlig snurrig story. Sköna synth slingor. Chevy var galet bra på sin storhets tid.
Nalleman
2017-12-01
Chevy Chase är en skön lirare! :)
deswhip
2016-07-24
Det här är bra grejer, en fyra! Har dock märkt att det är väldigt lätt för mig att ge fyror till allt från 80-talet...
myslas
2015-11-29
Kopierar stilen från Snuten i Hollywood ända ner till musiken. Handlingen är dock inte lika bra men Chevy Chase räddar upp det många gånger.
2014-11-02
Chevy Chase i högform. Han är verkligen rolig. Plump och subtil på samma gång. De andra skådespelarna levererar inte på samma nivå och det förstör på något sätt tempot i filmen ibland men se den för Chevy Chase. 3+
Fläskkäft
2014-08-08
En dos Chevy Chase då och då är bara hälsosamt och då väljer jag gärna Fletch. Chevy är en mycket rolig man och trivs förmodligen bäst när han får improvisera. Många scener känns just improviserade och det blir förbannat kul. Man kan riktigt se på honom att han har nåt fuffens på gång. Grundhistorien är seriös men tack vare Fletch ironi och något cyniska framtoning blir det en bra blandning. Bra musik av Faltermeyer.
BarryHero
2014-06-12
Manga som hyllar Chevy Chase har men i langden tycker jag han blir lite jobbig. Tunn story hjalper inte heller. Svag tvaa.