2.2

Flamin' Hot

"Flamin' Hot" är den (någorlunda) sanna historien om hur en mexikansk-amerikansk städare på ett chipsföretag blev en framgångsrik affärsman.

Originaltitel Flamin' Hot
Alternativ titel Flamin Hot, Flaming Hot
Regissör Eva Longoria
Manus Lewis Colick, Linda Yvette Chávez
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2020-talet
Skådespelare Jesse Garcia, Annie Gonzalez, Emilio Rivera, Vanessa Martinez, Dennis Haysbert, Tony Shalhoub, Pepe Serna, Bobby Soto, Jimmy Gonzales, Matt Walsh

AugustDellert
2023-12-21
En charmig feel-good film med glimten i ögat. Nästan orimligt underhållande med tanke på ämnet.
Starkbröl
2023-09-03
Extremt överdriven skröna om hur en latinosnubbe uppfinner Flamin' Hot-smaken. I verkligheten gjorde han inte alls det, även om hans klassresa vad gäller att arbeta sig uppåt i organisationen har likheter med verkligheten, det sanna blir dock bara en blipp på slutet. Huvudpoängerna är att identitet byggs och bekräftas genom konsumtion, samt att man måste jobba hårt för att övertyga och tillfredsställa sina corporate overlords. Filmen är ett imagebyggande projekt för latinopopulationen i USA, parat med skamlöst rövslickeri av multinationella företag, och den är definitivt politisk; jag klassar den som propaganda (på flera nivåer!) och då blir det alltid en etta.