Fjärran från vimlets yra

Den vackra Bathshebas egensinniga beteende får oväntade konsekvenser för tre män som alla är förälskade i henne.

Originaltitel Far from the Madding Crowd
Regissör John Schlesinger
Manus Frederic Raphael
Genre 60-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Julie Christie, Alan Bates, Peter Finch, Terence Stamp, Fiona Walker, Prunella Ransome, Alison Leggatt, Paul Dawkins, Julian Somers, John Barrett

Slowdive2
2015-06-18
Personligen tänker jag att det är filmer som den här som Simpsons gör versioner på - fast det var å andra sidan länge sedan jag såg simpsons. Jag undrar i vilken ålder jag hade varit för att fortfarande tro att filmen har något att säga. Roligt att någon nämner ordet mustaschmän - jag brukade själv använda det begreppet. För mig var det såna som läste kvällstidningar och intresserade sig för stryktipset.
hardcore
2012-12-01
Väldigt bra film. Var precis rätt humör när jag såg den här filmen vilket gjorde att jag tyckte om den direkt:) Bra skådespeleri bra historia mycket bra filmat.
bubblo
2010-08-20
Storyn har de förtjänster och brister som följer med en episk britisk 1800-talsroman, tänk "Tom Jones", eller "David Copperfield" : en intrig som slingrar sig fram genom tid och rum som en labyrintisk förmodern dokusåpa. Fast det gillar jag. Rent filmiskt : vackert, mycket 70-tal, sån där nya-vågen-färgad flyktig lätthet i fotot... Och fäktscenen var fantastisk! PS. Alla mustaschmän i handlingen kunde gott få vara lite mer olika. Två av Batchebas beundrare såg exakt likadana ut! Jag förväxlade dem hela tiden
goeran
2009-04-21
Thomas Hardys bok är säkert bra (jag har inte läst den) men det man vaskat fram till filmmanuset har lite av såpavarning över sig. Julie Christie och Terence Stamp är bra men jag är inte lika förtjust över Alan Bates och Peter Finchs insatser. Utomordenligt läckra naturscenerier som är mycket vackert filmade.
hannibalhayes
2009-03-11
Herregud så tråkig!
Moonlighting
2006-07-19
Förtrollande foto, vackra miljöer, bra spel av Alan Bates i synnerhet. Bitterljuvt.
MaraJade
2004-09-22
Bra berättelse även om första timmen av filmen var lite segdragen men med lysande skådespelare som Julie Christie, Alan Bates, Peter Finch och Terence Stamp så gjorde det inte så mycket.