3.2

Five Days

En miniserie i fem delar om en kvinna som försvinner från sitt hem i en lugn engelsk förort.

Originaltitel Five Days
Regissör Otto Bathurst, Simon Curtis
Manus Gwyneth Hughes
Genre Drama, Mysterium, Thriller, Kriminalare, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Hugh Bonneville, Philip Davis, Janet McTeer, Harriet Walter, Sarah Smart, Rory Kinnear, Margot Leicester, Patrick Malahide, Matthew McNulty, Edward Woodward, David Morrissey, Hugo Speer, Ruth Gemmell, Harriet Walter

cassiopeia
2011-07-17
Gillar att den fångar upp så många människor som påverkas av försvinnandet, och tycker också om greppet med "slumpvisa" dagar. Sevärd och spännande!
Razzel
2010-06-24
Klar fyra om man hade nöjt sig med tre delar ungefär - nu blev det väääl utdraget.. Men som vanligt gedigna prestationer från engelska skådisar!
Zebulonm
2010-04-29
En bra miniserie som dock kunde ha kortats ner en del, då hade den nog nått upp till en fyra...
Christofer
2010-02-15
Det började ju så bra, men sedan gick det ganska snabbt utför. När fördelningen blir 20% utredning och 80% svammel á la dagsåpa, då vet man att man kolla på en brittisk deckare. Fy satan vad segt det blev under andra halvan, knappt uthärdligt. Nä, det ska mycket till innan jag ger mig på en brittisk deckare igen.
mammene
2008-10-05
En väldigt bra brittisk serie, ( de gör de bästa TV serierna). Utan en massa blod, med spänning och inte för högt tempo. Jag kunde inte lista ut slutet.