Fisherman's Friends

Universal Records skriver kontrakt med 10 fiskare från Cornwall som lyckas få en hit på topplistan med debutalbumet Sea Shanties. Bygger på verkliga händelser.

Originaltitel Fisherman's Friends
Regissör Chris Foggin
Manus Piers Ashworth, Meg Leonard, Nick Moorcroft
Genre Drama, Komedi, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Tuppence Middleton, James Purefoy, Daniel Mays, Jade Anouka, Noel Clarke, Sarah Winter, David Hayman, Christian Brassington, Maggie Steed, Christopher Villiers, Jo Hart, Dave Johns, Sam Swainsbury, Oliver Wellington, Julian Seager, Meadow Nobrega

KyLLo
2021-07-17
Gnälliga män som kommit upp i åren, går runt på pubar och sjunger shanties. Ointressanta människor, stentråkig handling och inte kan jag säga att jag uppskattar musiken heller. Det blir bara ooriginellt, gubbigt och förlegat.
okidoki
2021-07-06
Det var landskapet Cornwall som tog hem priset
mammene
2021-06-30
Såå, brittiskt, småtjuriga fiskare i en pittoresk by, pubgemenskap, kanske inte för alla. Karg miljö, romantik och underbar körsång, ganska trivial handling, men ack så trevligt. Lockade till mer lyssning av herrarna, som finns på Spotify.
HerrNenne
2020-06-25
Supertöntig och övertydligt försök till oambitiös feel-good.
idaho1981
2020-03-31
Väldigt typisk brittisk feel-good som man glömmer snart. Men man mådde bra när man såg det (vilket väl är syftet) och skådespeleriet, fotot och musiken är riktigt bra!