1.9

First Born

När dansaren Laura får reda på att hon är gravid köper hennes man Steven ett stort hus på landet dit de flyttar. Steven är affärsman på väg uppåt i karriären vilket gör att Laura måste vara ensam med barnet i det nya huset. Ensamheten och barnafödelsen leder till att Laura blir deprimerad och börjar se saker.

Originaltitel First Born
Regissör Isaac Webb
Manus Isaac Webb
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Elisabeth Shue, Steven Mackintosh, Kathleen Chalfant, Khandi Alexander, Anne Wolf, Tim Hopper, Blair Brown, Phillip V Caruso, Barbara Rhoades

multiplor
2010-03-24
Oj, rätt snygg men seg... och någon får gärna förklara hur man knyter ihop säcken. Ingen logik alls.
12thMachine
2009-10-16
nog en ganska så onödig filn
pjuck
2007-12-21
En så fruktansvärt dålig film. Ett av tidernas sämsta manus framfört med en regi som saknar motstycke i kompetensbrist. Ordet SEG har fått en helt ny innebörd. Ska den va läskig? Är det ett drama? VARFÖR är det skräckfilmsmusik genom hela filmen när den utan samma musik skulle kvala in som drama? Vilket genuint skräp! UNDVIK!
jessl0h
2007-10-11
Den hade kunnat vara bättre, lite för märklig och långsam som det var nu.
Perdhra
2007-10-08
jag tittade med spänning och jag ville verkligen veta vada som stod på och när slutet kommer sitter jag först avdomnad men snart väller en ilska i mig. Jga vill slå sönder den som gjort filmen. Jag tycker om att få lista ut slutet själv men då behöver jag i alla fall EN ledtråd och inte SJU oknutna trådar som dom tycker jag själv ska knyta ihop med hjälp av ingenting. Dom måste ha tappat bort manuset halvägs men improviserat samman slutet så det blev riktigt irriterande dåligt. Man blir arg över att man tittade på filmen över huvud taget.
Spunks
2007-10-07
Det var väldigt ensamma och deprimerande miljöer och man satt lite på spänn nästan hela tiden. Vissa saker skulle man gärna vilja sett mer av. Lite mer klartext!!! Det skulle nog kunna göras en bra re-make på denna. Jag gillade slutet även om man lämnades lite som ett frågetecken. Säcken var som sagt inte fullt ihopknuten! Kram
DiMMUBoRGiR
2007-10-07
Oj, det känns som att det saknas minst 30 minuter av filmen. Visst, det är såklart meningen att man ska lägga ihop allting själv, men det är lite väl mycket begärt. Skådisarna är bra och filmen kändes intressant, men allting slutar i ett stort frågetecken. Synd.
Cammi23
2007-10-05
skiftar mellan en 2:a o 3:a .. denna film var verkligen udda! Den hade nå speciellt, men hände inte så mycke.. ogilla slutet skarpt!får bli en stark 2:a för tillfället..
soad_87
2007-09-27
Helt okej film faktiskt, blir bättre sista halvtimmen. Sevärd..
Dangoh
2007-09-22
Om du inte stänger av efter 30 min är du modig!!