2.3

Firecracker

Jimmy finner tillflykt från sin religiöse mor och alkoholiserade äldre bror på en kringresande karnival. Där möter han Sandra som är en del av karnivalens "freak show", ej medveten om att hon hålls fången av ägaren Frank. Sandra finner Jimmy's oskuldsfulla sätt tröstande ända tills hans bror försvinner...

Originaltitel Firecracker
Regissör Steve Balderson
Manus Steve Balderson
Genre 2000-tal, Thriller, Drama, Mysterium
Skådespelare Mike Patton, Karen Black, Susan Traylor, Kathleen Wlhoite, Jak Kendall, The Enigma, Katzen, George McArthur, Cathy Berry, Jane Wiedlin, Paul Sizemore, Selene Luna, Pleasant Gehman, Amy Kelly, Brooke Balderson

Skapad 2019-10-24 av Lenkan
Firecracker handlar om en familj i Kansas, en mamma, två söner och en dement pappa som har svårigheter i livet. En karneval kommer till stan och efter att sönerna besökt den så ändras deras liv...   Läs mer »

Csejthe
2014-05-21
Mike Patton tycks vara storhetsvansinnet i denna filmen. Tråkigt att han skådespelar lika kasst som han sjunger. Annars en snygg film med schyssta twister.
RobinsTaste
2012-03-11
Delviss bra skådisar, men trist handling. Bra filmad dock, fast seg som skitgammal kola.
Greigh
2012-02-29
Folk har redan sagt det mesta. Men fotot är riktigt snygg i stora delar och hade de klippt ned filmen och undgått den där "kriminal-utrednings"-dyngan så hade denna filmen förtjänat en solklar 4:a
Dadpat
2012-02-16
Fragmentarisk och hackig men det hade kanske kunnat funka ändå om den inte hade varit alldeles för lång för den sega handlingen. Uselt skådespeleri gör det också en aning smärtsamt att lida sig igenom nästan två timmar.
koldowsky
2008-03-10
stundtals väldigt snygg och engagerande, men stundtals så tafflig att man undrar hur den slapp igenom. grundhistorien är spännande och kunde blivit riktigt bra på duk, men slapp regi och halvhjärtade insatser gör sitt till slutresultatet- småspännande men ogripande, småsnyggt men intetsägande.
MajorRoy
2007-06-16
Den sämsta filmen jag någonsin sett. Amatörmässigt filmad och klippt, klumpig och tråkig dramaturgi, uruselt skådespeleri etc. Tycker synd om Mike Patton för att han smickrats in i den här smörjan.
sighup
2006-10-03
Mest till för människor som njuter av att se på andras lidande. (Och jag gillar splatterfilm, men inte sånt här..)
origC-J
2006-09-25
Såg den på FFF i Lund; har aldrig sett så många människor gå mitt i en filmvisning. Väldigt ojämn film, med bitvis vackert foto men seg och oengagerande i stora delar.
Lukinx
2006-07-22
Mycket bra om en lite seg till och från. Bra foto.
Suspiria
2006-04-11