Fire & Ice

När kung Augustins rike börjar plågas av en elddrake ger den onde grannkungen honom ett erbjudande att slå samman de båda rikena och ge honom kronan. Men Augustins modiga dotter Luisa beger sig ut för att söka upp den enda man som någonsin dödat en drake, så att hennes folk ska slippa att bli styrda av en ond man.

Originaltitel Fire & Ice
Alternativ titel Fire & Ice: The Dragon Chronicles
Regissör Pitof
Manus Michael Konyves, Angela Mancuso
Genre Äventyr, Drama, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Amy Acker, Tom Wisdom, John Rhys-Davies, Arnold Vosloo, Oana Pellea, Razvan Vasilescu, Ovidiu Niculescu, Cabral Ibacka, Loredana Groza

Sigge_Siege
2012-08-15
Det tragiska är att den inte är överdrivet ful eller har överdrivet dåligt skådespeleri eller dåliga effekter utan att den faller helt på dåligt manus och regi. Ska det ska vara så grymt svårt att inte göra alla fantasyfilmer så överdrivet fjantiga?
Eugen
2012-01-27
Tja, väligt hög B-nivå på i princip allt, men ändå konstigt underhållande. Är rätt besviken på filmen men samtidigt ganska road. Hela projektet andas liksom en överstor optimism, och det gläder mig.
apmannen
2010-08-02
Ändå imponerande att killen lyckats göra en film till efter att ha fått båda händerna avhuggna som straff för "Catwoman".
Lesthi
2009-05-30
Nån som har filmat ett lajv? Eller? xD Så B-film.
kallep
2009-03-17
Ska det vara så j*vla svårt att görta en vettig fantasyrulle?!!!