Final Descent

En pilot måste hålla ett flygplan uppe i luften, för att det har kraschat med ett annat flygplan. Men bränslet håller på att ta slut.

Originaltitel Final Descent
Regissör Mike Robe
Manus Robert P Davis, Roger Young
Genre 90-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Robert Urich, Annette O'Toole, John de Lancie, Jim Byrnes, Ken Pogue, Blu Mankuma

Merwinna
2022-08-24
Flygkatastroffilm med intressanta tekniska problem och lösningar - men det lyfter aldrig ändå (no pun intended). Det är för mycket woke-element, redan då år 1997. (De som förstår, förstår.) Trickfilmningen av planens exteriörer i luften, uppenbarligen med modeller, är så dålig att den skulle passa på någon sådan där kalkongala. Men värst är nog att alla karaktärerna är så tråkiga och ointressanta. Jag kan inte känna med någon av dem. De enda som var lite roliga och intressanta, var den gnälliga och oförskämde medelålders mannen och den stackars damen som måste sitta bredvid honom.
Robkiller
2018-11-24
Flygdrama som förvisso är dramatiskt, men den tar sig aldrig...fanns det någon mening med att se detta, egentligen inte.