2.6

Final Cut

Utspelar sig i en värld där människorna får ett datachip, som spelar in hela deras liv, implanterat. Alan Hakman är en klippare, en individ som gör den sista klippningen av klienternas inspelade livshistoria. I sitt senaste uppdrag upptäcker han ett fönster till sitt eget mörka förflutna och startar en kedjereaktion som gör att han hamnar i livsfara.

Originaltitel The Final Cut
Regissör Omar Naim
Manus Omar Naim
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Robin Williams, Mira Sorvino, Brendan Fletcher, Stephanie Romanov, Mimi Kuzyk, Jim Caviezel, Genevieve Buechner, Tarek Bishara, Casey Dubois
Filmnummer 19345

2022-05-28
Helt okej! Jag gillar ju Science Fiction...
2022-05-23
Slutet kunde ha varit lite bättre men annars är detta en bra film.
dudson
2022-01-12
Visst så gjorde Williams annorlunda filmer.." .Men just denna tog fan första platsen som den märkligaste"?""?" .Fann inga poänger/medvetna utslängda hints, till en bra handling..!.Nej detta gick fett bort!!
PeterTheW
2018-08-18
Njaaa
picklessmulan
2017-11-10
Började bra men slarvade bort i andra halvan av filmen
AlbinWesley
2015-11-06
Just det, såg ju den här härom dagen. Som någon annan skrev så är koncept och Robin Williams bra som vanligt, synd bara att filmen i övrigt är ganska dötrist... Misslyckat försök, trots bra potential någonstans.
Krusty
2015-05-02
Vad handlade den om egentligen? Det fanns ingen riktig poäng tyckte jag.
EliasN
2015-04-28
Grundidén har potential men tyvärr är manuset undermåligt. Det är för mycket luckor och konstigheter. Men filmen var underhållande så länge man inte funderade för mycket.
Mat1az
2015-03-25
Ett bra koncept som tyvärr fumlas bort. Känns som man bara hafsat ihop allt. Saknar djupare handling och spänning. Allt känns väldigt ytligt. Williams är i alla fall bra. Smått olustigt när han frågar bibliotekarien; finns böcker om självmord under självhjälp? Gillar man temat kan jag rekommendera avsnittet ''The Entire History of You'' från Black Mirror.
sawa
2015-01-26
Bra idé för en film, men kunde utvecklats mer innan den blev film. Abrupt slut.