1.8

Festival

Ett romantiskt drama som handlar om 17-åriga Lina och hur hon under några intensiva dygn genomgår en inre utveckling och tar kontroll över sitt liv. Under en musikfestival i Arvika träffar Lina sångaren Marc och de fattar genast tycke för varandra. Men de inser snart att de finns personer i deras omgivning som inte vill se dem ihop.

Originaltitel Festival
Regissör Karl Johan Larsson
Manus Jan Palmblad, Katali Jarefjäll, Henning Lindblad
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Ralph Carlsson, Ebba Hultkvist, Martin Aliaga, Jesper Salén, Källa Bie, David Boati, Sverrir Gudnason, Yankho Kamwendo, Catherine Hansson, Claudia Galli

Skapad 2019-11-10 av Anonym
Nu ska det festas! Drickas, skrikas och naturligtvis - lyssna på musik! Titta på de skrikiga banden som spelar på scen och sjunga med. Lina, som är 17 år, längtar efter allt det och nu har hon ...   Läs mer »

2018-08-05
Halvsov genom filmen så jag fattade nog inte vad den handlade om och orkar inte se den en gång till...
2016-10-17
Såg denna som tonåring och då tyckte jag den var bra, men inte jättebra. Vet inte vad jag skulle tycka om den idag.
Sarkasm
2013-08-18
Åh herregud. Den var jobbig att se om fast jag snabbspolade. Pinsamt dåligt!
Paddyeahh
2013-01-08
Jag gillade den som elvaåring. Har inte sett den sedan dess och det kanske är lika bra, tror inte jag tyckt om den idag. Men jag sätter ett ok betyg för söta minnens skull.
menschenfeind
2012-10-25
Inte särskilt bra, men inte heller så dålig som jag (och tydligen alla andra) minns den. Vissa scener är katastrofalt dåliga, och skådespeleriet är helt klart otillräckligt.
Xenox
2012-07-24
Underskattad svensk ungdomsfilm.
2012-07-12
Inget fel som ungdomsfilm. Sedan att det inte är något tekniskt eller skådespelarmässigt mästerverk kan man nog ha lite överseende med i den åldern. Jag betvivlar att det är en av Filmtipsets 250 sämsta filmer.
FabianBom
2012-07-07
börja som en intr och bra ungdoms film, sedan går de ut då ebba håller på med en pundar rockare som är på väg bli en fd.
XelaLovesYa
2012-04-16
Filmen förtjänar en tvåa för att man ändå kan knna igen sig i den och den speglar trots allt svensk festivalsommar på en trovrdigt sätt samt fungerar som tonårsfilm på ett sätt som sverige gör vldigt bra. ärligt helt enkelt. Det som gör den sevrd är helt enkelt nostalgin i den.
Rhofpheh
2012-04-14
Episkt dåliga karaktärer! Storyn är inte så mycket att ha heller, eller skådespeleriet, eller regin... Den ger mig lite goda skratt, men jag skrattar åt filmen. Soundtracket är ganska bra dock.