2.9

Fermat's Room

Fyra matematiker som inte känner varandra är inbjudna av en mystisk värd för att lösa en stor gåta. Rummet där de befinner sig visar sig vara krympande och kommer att krossa dem om de inte upptäcker i tid vad som sammankopplar dem alla och varför någon kan vilja mörda dem.

Originaltitel La habitación de Fermat
Regissör Luis Piedrahita, Rodrigo Sopeña
Manus Luis Piedrahita, Rodrigo Sopeña
Genre 2000-tal, Mysterium
Skådespelare Lluís Homar, Santi Millán, Federico Luppi, Alejo Sauras, Elena Ballesteros, Helena Carrión

TheHorrorfan
2013-09-29
Idéen var väldigt cool och allting var bra utfört. Stark 3a.
jeremy_jones
2012-11-12
Ologisk och idiotisk. Det är knappast några snillen som fastnar i rummet. Att filmen dessutom är otillfredsställande och tam, gör detta till en film som mer irriterar än underhåller. (1/6)
waxwing
2009-05-31
Helt okej. Den försöker vara intelligent, men samtidigt är den stundvis övertydlig istället för att lita på att tittaren förstår vad som händer. Och gåtorna de ska lösa känns som tagna ur en gåtbok. Men den påminner mig om andra thriller/mysteriefilmer... som El aura, El metodo, Timecrimes eller serien Epitafios.
Oompf
2009-04-14
Hmmm. Insåg att det nog snarare var omkring ett år sedan jag såg filmen ifråga...Kanske dags att se om den.
Oompf
2009-04-14
Försökte lägga in denna för dryga halvåret sedan vilket av någon anledning inte lyckades. Det jag minns av den var att den var en rätt så underhållande pusseldeckare.