3.6

Female Prisoner #701: Scorpion

Matsu har blivit bedragen av den enda man hon någonsin älskat. Nu sitter hon inspärrad på ett kvinnofängelse men gör allt för att ta sig därifrån och hämnas.

Originaltitel Joshuu 701-gô: Sasori
Regissör Shunya Ito
Manus Fumio Kônami, Hirô Matsuda
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Meiko Kaji, Yayoi Watanabe, Rie Yokoyama, Isao Natsuyagi, Fumio Watanabe, Yôko Mihara, Akemi Negishi, Hideo Murota, Emi Jo
Filmnummer 21948

Zebulonm
2017-09-29
Skön hämndrulle. Håller än...
DukeIgthorn
2017-03-20
Från början lyckades jag inte få tag på denna film utan såg istället tvåan, trean och fyran före. Nu när jag slutligen ser ettan tycker jag att den avviker en hel del från dem andra. Jag blir förvånad över hur stor sexualiseringen är i denna, vissa scener kan allt betraktas som mjukporr. Tvåan är mer seriös i tonen och är bäst i serien.
jingoo
2016-11-24
Härlig hämndrulle med en fantastisk Kaji i huvudrollen. Ingen kan personifiera ett på insidan så sjudande hat som Meiko Kaji. Vissa scener i fängelset känns lite slappa (och ibland lite sleaze, men det får man väl ta med genren) och medfångarna är en skock får, men annars är filmen riktigt bra.
BrutusBeefcake
2016-02-06
Faktiskt helt otroligt bra. Ito visar fram exceptionell fingertoppkänsla då det är så nära att bli för mycket och rinna över så många gånger men slutar så perfekt det bara kan bli. De sleaziga inslagen känns t.om. berättigande och det har jag nog aldrig sagt förut och förtjänar en eloge bara det. Fantastiskt snygg och egen som tar genren till en helt ny nivå. Imponerande rent ut sagt. (13+/15)
stgurgel
2015-09-07
Stark och bra sista akt och någon enstaka fantastisk scen även före slutet. Men i stort sett för seg för att vara sevärd innan handlingen lämnar fängelset
lilebroer
2015-06-20
Jag skulle säga att detta är en måste-film att se för många därute. En måste-film på så många olika plan. Först och främst så bör man ha sett något med Meiko Kaji innan man lämnar denna jord för en annan jord. Sen bara för att höra det underbara "themet" Urama Bushi. Och till slut för det oerhört vackra och kreativa bildberättandet som faktisakt blev en inspirationskälla för mig. Tyvärr så blir slutbetyget rätt så mediokert då jag saknar tillräckligt intressanta biroller för att ge filmen den där sista lilla gnistan som en nyvunnen favorit bör innehava. LÄS MER HÄR - http://theshinbonepost.blogspot.se/2015/06/joshuu-701-go-sasori-female-convict.html
-kakihara-
2014-02-13
Bästa Wiman in prison filmen jag sett hittills! Svag 4-5
Galaxina
2011-09-09
Meiko! Älskar skiten.
Momeka
2011-06-16
Om man bortser från allt sleaze så är det en jäkligt snygg film.
fegdyr
2010-10-22