2.5

Feed

En grupp ungdomar med en välkänd influencer i spetsen blir inbjudna till en exklusiv campinganläggning mitt ute i vildmarken. Med siktet ställt på innehåll av högsta kvalitet åker de ut till en liten ö för några dagar av lyxigt vildmarksliv, redo att dela allt med sina följare. Men det finns något där ute, något som vill dem illa, något som inte går att förklara. Ganska snart handlar det inte längre om att hålla flödet levande, utan om att själv överleva.

Originaltitel Feed
Regissör Johannes Nilsson
Manus Paolo Vacirca, Henry Stenberg
Genre Skräck, 2020-talet
Skådespelare Vincent Grahl, Sofia Kappel, Annica Liljeblad, Amanda Lindh, Joel Lützow, Molly Nutley, Michael Odhag, Emelina Rosenstielke, Emma Suki

KyLLo
2023-02-02
Bra skulle jag inte säga, men efter en usel start tar den sig rejält mot slutet. Skådespelarna och det tekniska är inte särskilt bra ur internationell standard. Drönarbilderna är dock fina.
Jenziin
2022-11-13
Helt klart en bra och sevärd svensk skräckfilm. Även helt ok skådespeleri - framförallt Molly Nutley. Ser fram emot en uppföljare.