3.2

Fed Up

En dokumentär om den ökande övervikten i USA och den roll som de stora matföretagen har i det växande problemet.

Originaltitel Fed Up
Regissör Stephanie Soechtig
Manus Mark Monroe, Stephanie Soechtig
Genre 2010-tal, Dokumentär

Kayuzuzu
2016-11-22
Tack vare denna är vi nu sockerfria här hemma :)
hasslinger
2015-10-26
Viktigt budskap! Jag ser så många dokumentärer som denna och de alla är lite samma sak (därav en 3:a). Trots det är det ett viktigt budskap och det är förvånansvärt många som inte vet att light produkter inte är bra.
dafreakish
2015-10-05
Viktig dokumentär om hälsa hos barn och vuxna i USA som också går att applicera på praktiskt taget vilket land som helst i världen (om än i mindre skala). Det är en tragedi att livsmedelsbranschen ser ut som den gör och om bara några decennier kommer människor att leva kortare liv än nu på grund av det. Dags att sluta äta burgare minsann. Om man nu inte tillagar de själv förstås.
Qhunden
2015-09-30
Ännu en sorglig skildring av landet dubbelmoral. Sevärd, men som att man sett den förr.
annihilat0r
2015-09-11
"Fed Up" är en informativ dokumentär som ger en mycket sorgesam bild över lobbyisters stora inflytande över politiska beslut. Stark, och faktiskt ganska plågsam att uppleva. För att det är så förbannat fel.
Mat1az
2015-08-25
Inte så mycket nytt under solen. Men slutas aldrig att förvånas hus lättlurade människor är. Detta i kombination med kapitalism är en genväg till människans undergång.
Krusty
2015-07-29
Ät fett och socker tills du spyr.
tandersten
2015-07-28
Filmen har redan gjorts 100 ggr tidigare, inget nytt alls under solen.
HippiePatrik
2015-03-18
Dålig kvalité.
foppa99
2014-09-22
håller me föregående kommentar. men den känns så TV