1.8

Feardotcom

Fyra lik hittas i New York City. Varför, varför, varför? Sambandet? Alla dog 48 timmar efter att de loggat in på en hemsida med namn feardotcom.

Originaltitel FeardotCom
Alternativ titel Fear Dot Com
Regissör William Malone
Manus Moshe Diamant, Josephine Coyle
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Stephen Rea, Natascha McElhone, Stephen Dorff, Amelia Curtis, Jeffrey Combs, Udo Kier, Gesine Cukrowski

Skapad 2019-11-10 av Loomis
Varför är det så svårt att göra bra skräckfilmer? På senare år så har det kommit några riktigt lyckade, filmer som ”Sjätte sinnet”, ”The Others” och även ”Mothman” var alla lyckade, ...   Läs mer »

Ranma
2020-12-06
Snark. Hade ju kunnat vara bättre, idén har ändå lite potential.
Robkiller
2020-03-28
Håller intresset uppe utan att vara bra.
2019-03-15
Visst är den dålig, en skräckis som inte är läskig kommer sällan långt. Men inte den kalkon jag väntat mig. Tramsig idé.
Dele
2018-06-03
Irriterande trams.
silvertrain
2016-12-24
En ganska så bra film. Dock så är den inte det minsta läskig vilket var synd. Jag hade hört att den har härmat The Ring och The Ring är den läskigaste film jag sett någon gång så jag hade höga förväntningar där. Men denna var bara rättså äcklig till och från. Men den är ganska intressant. Och den är väldigt häftig! Jag tycker inte att den är så jättelik The Ring heller. Visst handlingen har ju en del likheter med den, men det är ju inte alls samma känsla eller stämning. Den här är även lite väl sadistisk till och från. Inte Hostel-sadistisk kanske, men ändå. Får en hyfsad trea ändå eftersom jag fann den hyfsat underhållande och intressant.
2016-07-23
Lite udda skräckfilm men dock väldigt bra och spännande.
FrökenTeddy
2014-02-03
Nytänkande, dock lite långtråkig.
johnaleks
2013-06-18
om inte annat så var ju de idiotroliga karaktärerna värda en 2:a
Xenox
2012-07-26
Rätt usel film. Storyn var dock okej, men kunde ha gjorts bättre.
tomatburgare
2011-06-13
Sen att alla betedde sig så korkat... Om jag var polis och hittade ett lik som eventuellt dött av en smittsam sjukdom, skulle jag INTE börja pilla på det utan handskar.