2.7

Fear Street Part 3: 1666

År 1666 börjar en häxjakt i en kolonistad som har dödliga konsekvenser i århundraden framöver, medan tonåringar i 1994 försöker sätta stopp på sin stads förbannelse innan det är för sent.

Originaltitel Fear Street Part 3: 1666
Alternativ titel Fear Street 3
Regissör Leigh Janiak
Manus Phil Graziadei, Leigh Janiak, Kate Trefry
Genre Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Kiana Madeira, Ashley Zukerman, Gillian Jacobs, Olivia Scott Welch, Elizabeth Scopel, Ted Sutherland, Sadie Sink, Benjamin Flores Jr, Darrell Britt-Gibson, Fred Hechinger, Julia Rehwald, Emily Rudd, McCabe Slye, Jordana Spiro, Jordyn DiNatale, Jeremy Ford, Randy Havens, Matthew Zuk, Lacey Camp, Charlene Amoia, Mark Ashworth, Ryan Simpkins, Emily Brobst

vonadel
2023-11-07
Höjer ett snäpp från de föregående delarna, men det får mest stå för ett sammanfattande omdöme för hela serien. Tycker det är lite imponerande att de lyckas hålla ihop det i alla de tre filmerna. Håller en jämn och bra klass genom samtliga filmer Alltid lite kul med upplösningen som ju finns med i denna. 7/10
StureStenhög
2023-10-10
Aningen sämre än de två tidigare, vilket framför allt beror på att de problem som man har haft tidigare med att återskapa tidsperioderna blir ännu värre här när man ska skildra en tid som ligger så väldigt långt ifrån vår egen. Det här känns helt enkelt väldigt mycket som ett gäng 2000-tals-personer som är iklädda 1600-tals-mundering, vilket de förstås är, men det vill man ju gärna att en film ska lyckas dölja. Annars är det inget direkt fel på storyn, och man knyter ihop projektet på ett tillfredsställande sätt. Idén har genomgående varit bättre än utförandet, men det har iaf bjudits på bra underhållning genom de tre filmerna. Stark tvåa
2021-09-20
Inte lika bra som föregående film i serien men än bra avslutning på en väldigt trevlig skräcktrilogi.
quelnightmare
2021-07-30
Måste vara häxans säsong.
Tatty
2021-07-27
Gillade både del 1 och 2. Gillade den lika mycket och bra som de andra och filmen är så spännande.
fridenpaden
2021-07-19
Förstår varför Madeira spelar Fier i sista filmen då hon "upplever" vad som hänt. Men att låta alla andra skådisar spela de andra karaktärerna blir bara rörigt, på ett Dark Shadows-aktigt sätt (tv-såpan, inte filmen). Den del som utspelar sig på 1600-talet är även för mörk. Stora delar får man gissa sig till. Skulle ha varit billigare att lägga på en svart skärm och leka radioteater istället. Samma resultat. Resten av filmen är bättre.
AdamB-film
2021-07-19
Första halvan landar fel då de återanvände skådisarna i historiska rollen, men det gör att allt känns som en teaterpjäs som rör sig bland kulisser av 1600-talet. Andra halvan blir ju på något vis det som man ändå vill se för att knyta ihop säcken... Summerar trilogin med att det är snyggt gjort bitvis, men också ogenomtänkt när det kommer till en del dialog o handling. Hade kunnat bli bättre....
amam
2021-07-19
Svag trea. Den svagaste av de tre filmerna med hela första halvan som ganska trist. Gillade inte att de återanvände skådisar som American Horror Storys gimmick heller. Gillade inte direkt slutet.