2.6

Father Stu

Filmen följer Father Stuarts liv från boxare till präst, som inspirerar otaliga människor under hans resa från självdestruktivitet till upprättelse.

Originaltitel Father Stu
Regissör Rosalind Ross
Manus Rosalind Ross
Genre Drama, Biografi
Skådespelare Mark Wahlberg, Mel Gibson, Jacki Weaver, Teresa Ruiz, Cody Fern, Carlos Leal, Jack Kehler, Alain Uy, Tenz McCall, Patricia Belcher, Malcolm McDowell, Aaron Moten, Tony Amendola, Colleen Camp

mammene
2024-03-15
Ett starkt porträtt av en kämpande person som jag borde gillat mer. Men jag blev aldrig riktigt betagen av detta. På något vis tyckte jag inte att Mark Wahlberg passade för den här rollen, nog för att han kunde spela otrevlig men de övriga personförändringarna kändes inte naturliga. Så mer än en tvåa kan jag inte sträcka mig till.
Olof_Gronlund
2023-12-03
Stark start, men avslutningen är lite långrandig. Men det som räddar hela filmen är dialogen. Inget som säger att han var så på riktigt, men det höjer filmen otroligt mycket och gör den väldigt rolig, med hans kvicka humor.
Afflicter
2023-11-07
Första timmen blir långrandig, men sedan tar det sig. Skitsnacket mellan Wahlberg och Gibson är bra motvikt till den religiösa vinklingen.
schygge
2022-06-11
Sevärd även om den är rätt mycket för långsam stundvis. En hel del starka scener mot slutet för den som klarar sig igenom :)