2.4

Father of the Bride

En pappa vars dotter ska gifta sig har svårt att finna sig i de förändringar som äktenskapet kommer att leda till.

Originaltitel Father of the Bride
Regissör Gary Alazraki
Manus Matt Lopez
Genre Drama, Komedi, 2020-talet
Skådespelare Andy Garcia, Gloria Estefan, Adria Arjona, Isabela Merced, Diego Boneta, Ruben Rabasa, Ana Fabrega, Chloe Fineman, Enrique Murciano, Pedro Damián, Macarena Achaga, Laura Harring, Casey Thomas Brown, Marta Velasco

fridenpaden
2022-12-24
Ganska stel början. De som tittade på filmen med mig blev säkert irriterade på när jag droppade tokigheter i berättarstrukturen men även uppenbara upplägg som betalade sig senare i filmen. Jag kan dock krypa till korset och säga att en del upplägg funkade och när de används så blir det sentimentalt. Så jag går med på att kanske max halva filmen funkade, eller 45 minuter. Att jag såg filmen i HD förbättrade inte situationen. Kred till svenska översättarna på HBO för att de översatte Daft Punks Get Lucky. Jag har sökt efter en legitim översättning på låten för den som användes i filmen var nästan för bra för att krediteras till filmöversättarna på HBO Max. Så säg, finns det någon artist som gjort en svensk version av låten? (Mindre kred att de översatte "team" med "team".) Garcia är bra i rollen som farsan. I nivå med Tracy och Martin. Fattade inte att det var Estefan som gjorde rollen som morsan. Fan vad gammal man börjar bli.