Fatal Fury 2

Fortsättningen från Legend of the Hungry Wolf. Efter att Terry har besegrat Geese så är det väldigt många som vill möta Terry Bogard i en fight, av dessa finns det en ond mästare vid namn Krauser. Terry Bogard slåss utomlands när plötsligt en pojke som heter Tony vill bli hans lärjunge och efterföljare. Terry låter honom göra det men blir samtidigt besegrad av Krauser i en fight eftersom han är mycket starkare än honom. Efter förlusten blir Terry deprimerad och har väldigt svårt att hämta sig. Han tar till sig flaskan och blir fast med alkoholen. Medan Terrys vänner har fullt upp med att försöka besegra Krauser, försöker Tony samtidigt också träna upp sig för att återställa sin mästare Terrys rykte.

Originaltitel Fatal Fury 2: The New Battle
Regissör Kazuhiro Furuhashi
Manus Kazuhiro Furuhashi
Genre Anime, 90-tal
Skådespelare Mark Hildreth (röst), Jason Gray-Stanford (röst), Sarah Sawatsky (röst), Paul Dobson (röst), David Kaye (röst)

yangbo
2007-03-12
Det här var nog den första Fatal Fury filmen som jag såg, kommer ihåg att den var mycket sämre på den tiden, nu vart den ju sjukt nog bättre (!)