2.7

Fästmön från Afrika

Kalle Anka hanterar bagage på en tågstation. En dag kommer det en struts i lasten.

Originaltitel Donald's Ostrich
Alternativ titel Kalle Anka och strutsen
Regissör Jack King
Genre 30-tal, Familjefilm, Animerad, Komedi, Kortfilm
Skådespelare Elvia Allman (röst), Billy Bletcher (röst), Pinto Colvig (röst), Clarence Nash (röst)

niebaotan
2016-01-12
Fastmon fran Afrika? Seriost korkad svensk titel men forvanad blir man ju anda inte. Sedan ar ju inte "Kalles Struts" den roligaste kortfilmen heller. 2:a
Rehn108
2013-12-01
Rekorddumt hittills, alltså på ett positivt sätt. Det bästa är Kalles bok där han kollar vad man kan göra åt hicka. Ovanför "Hickups" kan man läsa "Hangover - Place cold towels", "Hookworm - Good for fish bart", "Hydrophobia - Call veterinary" och "Hundred year itch - Place hot towels". Stabil trea.
LTT86
2013-11-17
Det var slutet som räddade det här.
annihilat0r
2012-07-23
"Donald's Ostrich" innehåller lika tydliga som långdragna skämt. Skämten är oftast förfärligt tramsiga. Annars är de tråkigt makabra.
foppa99
2012-03-15
en av de sämre KA för mig
100tonvalspäck
2011-08-07
Den svenska titeln är ju helt värdelös. Filmen är okej 8-minuters under¨ållning, men lämnar en inte med särskilt mycket.
RockSnack
2010-08-04
Bra.
Ola_Schubert
2009-05-29
Nä, inte så roande. Och sedan ha det tydligen inte hänt så mycket mer. En stark tvåa.
apfigur
2008-06-24
Bästa delen är när strutsen äter upp radion. Annars är det inget särskilt med den här.
DanielMott
2008-06-11