2.2

Fast X

Dominic Toretto har lagt livet som kriminell och spion på hyllan, för att fostra upp sin son. Dante är dock mannen som vill förgöra det som Dominic älskar mest, sin familj. Med kopplingar till Dominics tidigare äventyr har Dante en stark vilja och hämndlysten beslutsamhet som få kan komma undan. Gänget återförenas och med livet som insatts börjar det sista kapitlet om Dominic Toretto!

Originaltitel Fast X
Alternativ titel Fast & Furious 10, Fast & Furious X, Fast and Furious 10, The Fast and the Furious 10
Regissör Louis Leterrier
Manus Justin Lin, Dan Mazeau
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Vin Diesel, Jason Momoa, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Ludacris, Nathalie Emmanuel, Jordana Brewster, John Cena, Jason Statham, Sung Kang, Alan Ritchson, Brie Larson, Charlize Theron, Scott Eastwood, Helen Mirren, Rita Moreno, Daniela Melchior, Cardi B, Luis Da Silva Jr, Leo Abelo Perry, Miraj Grbic

Zebulonm
2024-04-01
Det här var fan inte bra.
pungsnigel
2023-09-14
Amen vafan nu räcker de väl ändå, hur tänkte de med Jason Momoa för denna roll ? Största överspelandet ja sett
sven_usling
2023-07-20
John Cena, Jason Momoa och Charlize Theron är kul, och allt det överdrivna är också ganska underhållande. Bara synd att actionscenerna är så dåligt regisserade och klippta att man endast blir uttråkad.
Xeno
2023-07-19
Fast var ju "the shit" där i början av 2000-talet - bilarna hade underlights och nox och hela grejen då. Nu är filmskaparna av denna serie hamnat i nån slags oåterkallelig haschdimma. Var ju förvisso ett tag sedan denna filmserie spårade ur, men detta är ju rent löjligt.
Canaletes
2023-05-29
Det var längesen man såg en film med så många orealistiska scener, det blev bara så sjukt löjligt att man knappt orkade kolla mer. Utöver det knappt godkänt action som håller en lagom road. Kul med Jason i filmen.
Adoniram
2023-05-23
När effekterna och twisterna blir mer löjeväckande än spännande kanske det trots allt börjar bli dags att tänka på ett avslut. Och vad i herrans namn hade Helen Mirren med den här soppan att göra?
PeterTheW
2023-05-21
Precis så överdrivet o fånigt som man kan vänta. Men värja mig kan jag icke. Underhållande!