2.4

Fäst vid dig

Vi följer ett siamesiskt tvillingpar, Bob och Walt. De har samma intressen och trivs med sina något speciella liv ända tills Walt bestämmer sig för att satsa på en skådespelarkarriär i Hollywood och Bob, som inte har något val, tvingas att följa med på resan.

Originaltitel Stuck on You
Regissör Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Manus Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Matt Damon, Greg Kinnear, Eva Mendes, Wen Yann Shih, Cher, Terence Bernie Hines, Pat Crawford Brown, Ray Valliere, Tommy Songin, Jackie Flynn, Seymour Cassel, Griffin Dunne, Gary Valentine, Jessica Cauffiel, Dane Cook, Steve Tyler, Peter Dante, Benjamin Koldyke

Skapad 2004-02-20 av Loomis
Farrely- bröderna fortsätter sin resa att skilja vissa minoriteter. Efter bl.a. ”Dum & dummare” och senast ”Min stora kärlek” är det dags att fylla lite komik i problematiken runt siamesiska t...   Läs mer »

mr_magi
2016-12-12
Positiv överraskning!
2016-11-11
Greg Kinnear och Meryl Streep gör ju bra ifrån sig men filmen var långt under förväntan.
Tatty
2016-02-21
Ganska bra film och lagom kul.
marleey
2015-06-09
Långt ifrån den bästa, men samtidigt inte den sämsta rullen som Farrley bröderna gjort. Storyn om två siamesiska tvillingar som vill olika saker i livet känns som ett roligt upplägg och det är helt klart roligt emellanåt. Men det blir lite för sällan. Det känns tunt och det blir mycket upprepning av humorn. Greg Kinnear är okej, men tyvärr så tycker jag inte Matt Damon funkar i sin roll. Vad man vill åstadkomma med Cher i en märklig biroll är också oklart.. Funkar som underhållning för stunden men faller sedan i total glömska. Knappt godkänd.
picklessmulan
2015-04-07
Helt Ok komedi som inte får en att höja på ögonbrynen. Kanske en av bröderna Farrellys svagaste kort i samlingen. Bra soundtrack dock och lite smårolig. Det får bli en svag 3a
2014-10-25
Jag hade blivit så bortskämd med bröderna Farrellys alla bra filmerna men så kom denna medelmåttiga, snabbt bortglömda sak. Det är inte dåligt men det är dåligt för att vara bröderna Farrelly. 2+
kervisch
2013-10-05
3 av 5. Godkänd
pampj
2012-08-04
Nej. Orkade inte ens igenom hela. Hjälpte väl inte direkt att jag har väldigt svårt för Matt Damon som dessutom passar illa i filmen.
Bozotheclown
2012-02-04
Min kompis reste sig upp och gick från denna film när vi såg den på bio, skulle gjort likadant själv men det gick ingen buss hem...
Dennisemme
2012-01-28
Rolig och mysig film! Klart sevärd!