3.5

Farväl Las Vegas

Manusförfattaren Ben åker till Las Vegas för att supa ihjäl sig. Väl där träffar han den prostituerade Sera och en villkörslös kärlek uppstår...

Originaltitel Leaving Las Vegas
Regissör Mike Figgis
Manus Mike Figgis
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Elisabeth Shue, Julian Sands, Richard Lewis, Steven Weber, Valeria Golino, Graham Beckel, R Lee Ermey, Xander Berkeley, Julian Lennon, Carey Lowell, Emily Procter, Lucinda Jenney, French Stewart, Ed Lauter, Danny Huston, Laurie Metcalf

Noethe
2014-08-22
Enda störningsmomentet var den överdrivna närvaron av soundtracket som till slut blev sliskigt.
Noethe
2014-08-22
Bitvis gripande alkisporträtt och romantiskt om villkorslös kärlek; Shues karaktär är rörande.
2014-07-30
Nicholas Cages förmodligen bästa roll någonsin, spelar alkoholist som åker till Las Vegas för att supa ihjäl sig. Han träffar en prostituerad (Elizabeth Shue) och en väldigt stark relation uppstår mellan dem, men han vill inte ge upp sina självdestruktiva planer. En suverän film på många plan. Lysande skådespeleri från båda huvudrollerna, bra låtar på soundtracket och en stark berättelse. Skitbra, kort och gott!
RobinsTaste
2014-06-29
Cage spelar en oerhört skör och välgjord karaktär i ett drama som blandar ytligheter med fördommar om alkolister. Jävligt, jävligt, jävligt bra, i brist på bättre ordval.
92axha10
2014-05-27
Skådespelet är riktigt bra i den här filmen. Karaktärerna är riktigt djupa och intressanta vilket är ett måste för en sån här film. Som tur är så lyckas man riktigt bra och resultatet är en djupt rörande film om livet och motgångar.
Canaletes
2014-01-06
Inte lika bra som jag hade förväntat mig men den var rätt grov om man summerar det hela med mycket drama och romantik med lite inslag av komedi. Cage's karaktär var rätt jobbig och irriterande stundvis annars var rätt övriga bra. Musiken passade bra in i filmen. 5.7/10
Berniey
2013-11-24
Känns långt ifrån äkta och man undrar om det är tänkt att vara en slags parodi på ett sorgligt tema.Nära underkänt, men räddas av en någorlunda intressant inledning med en och annan bra scen, men det är väl så mycket överspel av Cage och som helhet blir det inte bra.
NoShameInsane
2013-11-12
Är kär i den här mörka sorgliga filmen. Så himla fin.
YouAreNrIchi
2013-08-08
Obehagligt bra film.
BarryHero
2013-07-18
Det ar en valspelad och bra film, men det kanns inte riktigt som den nar upp till en fyra. Kul dock att se nagot som inte ar tillrattalagt och forskonat. Denna ar stundtals riktigt jobbig att se.