Faro

En pappa har mördat en annan man. Polisen är honom på spåren och hans dotter kommer att omhändertas av socialtjänsten. Hon är meningen med hans liv, och han är trots sina brister hennes allt. Ovilliga att ge upp sin frihet packar de bilen och ger sig av i gryningen.

Originaltitel Faro
Alternativ titel Sanctuary
Regissör Fredrik Edfeldt
Manus Karin Arrhenius
Genre Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jakob Cedergren, Clara Christiansson, Maria Heiskanen, Göran Stangertz, Gunnel Fred, Per Burell, Lena Carlsson, Gunnar Abrahamsson

Rift
2018-10-12
Substanslös men pretentiös.
mahasarakam
2018-03-10
Sympatiskt och välgjord film om relationen mellan en far och dotter på flykt.. Mycket bra spelad av Clara Christiansson och Jakob Cedergren. Stark trea.
Nalleman
2018-02-12
Segt men inte helt hopplöst ändå. Fina miljöer och sista filmen Göran Stangertz medverkade i om jag inte har helt fel.
#54
2017-09-02
Fina bilder om inte annat.
vonadel
2016-09-18
Något luddig story. Hade inte gjort något med lite mer bakgrundshistoria. Vad hade pappan gjort egentligen? Clara Christiansson gör en riktigt bra prestation. Faktiskt mer övertygande än i den senare "Gåsmamman". 5/10
Clasen
2015-11-01
Visuellt stark upplevelse som berör på flera plan. Tillbaka till naturen!
Galivan
2015-07-08
Handlingen har ingen uppbyggnad eller någon vidare utveckling, utan det känns arrangerat för en jakt i skogsmiljö. Vad är grejen med det, kan man undra. Jag kan gilla den lite fåordiga relationen mellan fadern och dottern. Det är inget fel med skogsmiljö, och vissa scener var snygga.
snyltare
2015-04-26
Väldigt lågmäld, både i uttryck och ljudnivå. Jag hörde nästan ingenting av dialogen men vill ändå ge den en fyra. Det var bara så fint. Vill också väldigt gärna se den en gång när jag är ensam hemma så att jag kan höra vad de pratar om.
LillaBlåaMus
2014-07-19
Om de hade känslor? Mig lyckades de i alla fall beröra. Vilken fin roll flickan gjorde. Bra musik av Matti Bye också.
larox
2014-07-05
lågmäld, vacker, med klart bildspråk och fint foto. Kärleken mellan far och dotter - den röda tråden, går över eld och vatten.