1.7

Farewell Mr. Kringle

Annabelle, en änka och journalist, accepterar motvilligt att göra en story om Kris Kringle, en lokal tomte-imitatör som bor i en liten julpyntad stad. Till hennes förvåning blir Annabelle förtrollad av Kris och stadens människor som älskar honom.

Originaltitel Farewell Mr. Kringle
Regissör Kevin Connor
Manus Robert Tate Miller
Genre Romantik, 2010-tal
Skådespelare Christine Taylor, Christopher Wiehl, William Morgan Sheppard, Lin Shaye, Shashawnee Hall, Michael Chieffo, Vivica A Fox, Tony Cicchetti, John Farley, Angela Pierce, John Kapelos, Katy Stoll, Kristin Burke, Jonathan Spencer, Harrison Forsyth, Laura Niemi

schramm
2014-12-13
"gläns över sjö och strand", det var de ord maria använde till de tre vise männen, då de anlädde till det årliga julbordet. men istället för myrra, rökelse och guld bjöd maria ut sitt ungdomliga jungfrusköte. denna film går i samma slädspår. julen har aldrig skildrats på denina vackra könsneutrala mark. det är nytt, okänt territorium, men filmen utmanar och överaskar tittaren konstant med ett nyskapande bildspråk som ger julen en helt ny mening till människor i utsatta situationer