3.2

Far from Men

Algeriet 1954. Rebellerna närmar sig och världen utanför är kaos. Under en iskall vinter korsas vägarna för två män vars liv är helt olika. Daru, en tillbakadragen fransklärare, tvingas eskortera Mohamed, en bybo anklagad för mord. Men på vägen mot rättvisan blir de jagade av ett gäng ridande män ute efter summarisk rättvisa. Tillsammans bestämmer de sig för att konfrontera det okända för att återfå sin frihet.

Originaltitel Loin des hommes
Regissör David Oelhoffen
Manus David Oelhoffen
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Viggo Mortensen, Reda Kateb, Djemel Barek, Vincent Martin, Nicolas Giraud, Jean-Jérôme Esposito, Hatim Sadiki, Yann Goven, Antoine Régent, Sonia Amori, Antoine Laurent, Angela Molina

KyLLo
2017-11-26
Fin stämning, men en film som fick mig att tappa koncentrationen.
KillerPutte
2016-03-04
(rek.4) Duglig men känns onödig.
Hengman
2016-02-15
Hade säkert varit en trevlig upplevelse på bio pga det visuella. Ganska slätstruken och intetsägande i övrigt. Filmmusiken levde f ö inte upp till hajpen.
Zebulonm
2015-11-08
För seg o händelsefattig för mig...
foppa99
2015-10-30
många ingredienser i denna som e vackert
Kajanus
2015-10-05
Sparsmakad och lågmäld historia med sina rötter ur en novellsamling av Albert Camus. Bra skådespeleri och trots sitt långsamma tempo är den aldrig tråkig. Det må svaja lite rent narrativt dock.
Hypostas
2015-09-26
Börjar lite trevande, men växer sig starkare och starkare. Mycket sevärd film som är värd en stark trea i betyg.